Alla inlägg den 6 juli 2012

Av Lotta - 6 juli 2012 16:23

Sitter i ett väntrum på barnavdelningen i Kristianstad. Trodde att vi skulle hit en snabb runda för att sätta nål, få första doserna antibiotika och sedan dra hem igen.


Planen höll till två tredjedelar. Moa fick nålen satt, fick första dosen nebcina, första dosen tazocin och sen gick det åt skogen.


Hon fick en allergisk reaktion i form av klåda och stickningar över hela kroppen. Det blev akutinsatser i form av antihistsmin och adrenalin.


    


Hon har reagerat på tazocin innan men aldrig så kraftigt. Doktorn har valt att ordinera det ändå eftersom bra alternativ saknas.


Så nu sitter vi här.....

Vänta, vänta, vänta..... Hoppas på att snart få åka hem. Nebcina fortsätter vi med i helgen. På måndag ska Lund konsulteras. Varför kan det inte bara få flyta på???


/ Lotta

Av Lotta - 6 juli 2012 08:43

Moa var i Lund i onsdags med sin pappa.

Hon träffade doktorn och hade sjukgymnastik x två.


Doktorn har fått information från Göteborg om vilka tester som ska göras som ett led i utredning inför ev transplantation. Testerna ska bokas in och göras i Kristianstad.


Moas spirometri (lungfunktionstest) var lite, lite sämre än sist hon var i Lund. Men med tanke på att hon ä infekterad så var det förväntat.


Idag drar hon och jag till Kristianstad för att dra igång en intravenös antibiotika kur. Dax att döda lite bakterier. Det är nästa 4 veckor sedan den senaste kuren avslutades. Så långt uppehåll har vi inte haft på flera månader.


Solen lyser med sin frånvaro idag men vi ska göra det bästa av dagen ändå.


/ Lotta

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards