Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Späckat schema framför oss

Av Lotta - 22 augusti 2012 08:33

Idag läggs Moa in i Kristianstad. Man ska dra igång en intravenös kur med antibiotika. Detta var egentligen planerat till förra veckan, fick jag veta måndags.... Ingen hade informerat mig.
Man hade visst tänkt att hon skulle haft kuren några dagar innan hon ska sövas och det låter ju klokt. Tyvärr brast det i kommunikationen så jag fick inget veta. Ibland är det så när det är många kockar som rör i samma soppa.

Idag drar det iallafall igång. Det blir inläggning och övernattning eftersom man ska ge Moa Tadim och Fortum. Fortum har hon tidigare reagerat allergiskt mot så det ska bli spännande att se hur det går idag. Håll tummarna för att det funkar, hon behöver det.

Imorgon kör vi vidare till Lund för inläggning. Och på fredag sövs hon för bronkoskopi, städning i lungorna och tandfix.
Förhoppningsvis skrivs vi ut på lördag eller senast söndag. Då måste vi hem och packa om resväskan.
På måndag checkar vi nämligen in i Göteborg. Där väntar en veckas utredning med allt vad det innebär.

Det är mycket nu.

En sak i taget, det viktigaste först. Ett motto som är viktigt att påminna sig om men svårt att ta till när stressen sliter i en.

/ Lotta


 
 
Ingen bild

Martina N

22 augusti 2012 21:00

Tänker på er <3
Kram

Lotta

23 augusti 2012 07:12

Tack Martina! Kram.

 
Delicia

Delicia

22 augusti 2012 22:36

Är fortfarande så så glad efter besöket i helgen att träffa Moa fyllde mitt hjärta så med kärlek <3 hoppas nu att du hinner med lite lugn mellan alla stress moment ha en go vecka i Götet och glöm inte hälsa Kattis från oss Skåningar kärlek & ljus Delicia

http://enkampomattandas.blogspot.com

Lotta

23 augusti 2012 08:05

Tack för dina vackra ord Delicia. Jag försöker att inte stressa ihjäl mig men det är inte helt lätt. Idag bär det av till Lund.
Absolut ska jag hälsa till Kattis. Ser fram emot att träffa henne, särskilt efter dina fina ord om henne.
Sköt om dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 17 augusti 2013 11:39


Nu i dagarna fyllde Moas lungor 8 månader. Det fick mig att reflektera lite extra. 8 månader är ca 240 dagar. Det är både en lång tid och ingen tid alls. Jag kom att tänka på vad Moas nya lungor gett henne, mig, familjen, alla nära och kära. ...

Av Lotta - 17 juni 2013 10:45

Det har, som ni kanske märkt, inte blivit mycket av mitt bloggande den senaste tiden. Det har sina naturliga orsaker. Bloggen har fungerat som ett redskap med många funktioner. Bland annat har den varit värdefull för att sprida information till nära...

Av Lotta - 25 maj 2013 18:09

Sitter på barnakuten i Kristianstad. Med Vilmer. Det har aldrig hänt innan. Jag har varit här otaliga gånger genom åren med Moa men aldrig med Ville. Faktum är att Ville aldrig varit sjuk så att vi behövt uppsöka sjukhus eller vårdcentral ens. ...

Av Lotta - 4 maj 2013 12:17

Våren är kommen till Skåne. Det är så skönt. Jag njuter av att kunna dricka morgonkaffet på altanen i solen. Ungarna springer ut utan att behöva pälsa på sig en massa. Befriande. Moa mår bra. Vi vänjer oss mer och mer vi det nya livet som på det ...

Av Lotta - 23 april 2013 21:20

Ja.... kan ni gissa vad den gemensamma nämnaren till bildcollaget???? Japp, gluten är svaret. Moas doktor från Göteborg ringde henne idag. Hon meddelade att Moa får börja prova äta mat med gluten. Hon ska vara lite försiktig men får prova si...

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards