Alla inlägg den 27 september 2012

Av Lotta - 27 september 2012 14:31

Idag fyller vår älskade Vilmer år.
Tänk vad fort tiden går och samtidigt känns det som att han funnits hos oss alltid. Konstig känsla det där.

När jag väntade Ville var livet lite som en berg- och dalbana. Upp och ner och hit och dit.
Vattnet gick redan i vecka 26 dvs 14 veckor för tidigt. Det var inte precis vad jag hade tänkt mig.
Jag hamnade på sjukhuset i Lund och tvingades till två veckors sängliggande där. Efter det kom jag till Kristianstad och fick tillbringa ytterligare 6 veckor på rygg i sängen.

Det var en dryg tid.

Moa opererades under tiden och fick sin andra Poth-ā-cart. Hon bodde mer eller mindre hos sin pappa på heltid under dessa månader. Jag saknade henne.

Till sist, 6 veckor, innan beräknad födelsedatum så blev jag igångsatt.

Så på kvällen den 27/9 2007 föddes han. Min lille prins.
Stor var han inte. Han vägde 2360 gram och var 42 cm kort. Men han var den vackraste lille gosse jag någonsin sett.

Nu är han 5 år. Liten ibland och stor ibland. Har aldrig varit sjuk mer än en och annan förkylning och sånt som hör till. Fortfarande den vackraste lille gosse jag någonsin sett.

Ibland slår det mig hur otroligt olika det kan vara.

När Moa var 5 hade hon haft otaliga lunginflammationer, hon hade sövts och opererats, hon hade vant sig vid nålstick och sjukhuspersonal. Det bästa hon visste var när vi fick sova på sjukhuset för då visste hon att hon fick Piggelin. När Moa var 5 var hon väl inkörd i rutiner såsom inhalationer och andningsgymnastik minst två gånger om dagen. Hon kunde svälja medicinkapslar och tabletter hela. Hon var tapper och tålmodig redan då.

Jag känner en oerhörd tacksamhet för mina barn. Alla mina barn! Jag har berikats med två egna och dessutom fått två bonusbarn. Det är lycka och kärlek. Vad mer kan jag begära?

En önskan skulle förstås vara att Moa får komma hem idag. Hon är med Martin på sjukhuset och startar en kur med intravenös antibiotika. Vi vet fortfarande inte om hon får komma hem på permission idag eller om hon måste stanna. Hoppas på att hon får vara hemma Ikväll i alla fall så hon får fira sin lillebror.

/ Lotta

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards