Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Kalas-kalas-kalas

Av Lotta - 30 september 2012 18:42

En liten uppdatering kan väl passa kanske.
Söndag idag.
Vi har haft kalas för Vilmer i dagarna tre. Finalen var barnkalaset igår. Ville hade valt att bjuda sina bästisar från dagis.
Otroligt hur mycket även en liten flock huliganer kan låta....

Mamman till en av de små huliganerna är Monica. Min gamla klassis :)
Vi passade på att ta en kaffe och ta igen vad som hänt sedan sist (det är typ 15-18 år sen vi umgicks....) Mycket trevligt var det!! Det gör vi om snart.

Lite träning har jag oxå hunnit med o helgen.
Morgonpass med indoorwalking både igår och idag. Det är ett fantastiskt sätt att starta dagen på.

Ida och jag har kollat film. Hon valde en sorglig film. Sorglig men bra. Så där lite tonårsaktig men det passar ju oss fint. "Jag saknar dig" heter filmen.

Moa startade sin intravenösa antibiotikakur i torsdag. Hon slapp bli inlagd denna gången. På torsdag ska vi till sjukhuset och träffa doktorn. Troligen ska det planeras en inläggning då.
Idag har hon varit med sin pappa över dagen.

Nu sitter jag och slappar i soffan. Pojkarna bastar och tjejerna är på ovanvåningen.

Bjuder på en bild av en lite kille som blev påkommen när han lekte med målarfärger på toaletten.

/ Lotta

Ps: var rädd om det du har!

 
 
Marie

Marie

3 oktober 2012 02:21

Hej! Jag heter Marie och jag har cf, är också dubbel lungtransplanterad (02/02-2007) . Jag hittade din blogg på Sofie sida hon från Skåne med cf. Tänkte bara skriva lite så du vet att jag kollar din blogg. Hoppas din dotter får nya lungor snart oxo. Kram /Marie

http://www.marrebarre.blogspot.com

Lotta

3 oktober 2012 07:15

Hej Marie.
Kul att du hör av dig. Hoppas du mår bra med dina nya lungor. Vi längtar efter att det ska bli Moas tur.
Kram.

 
Ingen bild

Morfar

8 oktober 2012 16:01

Häftig bild!!!!!!!!!!!!
Morfars pojke!!!!!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 17 augusti 2013 11:39


Nu i dagarna fyllde Moas lungor 8 månader. Det fick mig att reflektera lite extra. 8 månader är ca 240 dagar. Det är både en lång tid och ingen tid alls. Jag kom att tänka på vad Moas nya lungor gett henne, mig, familjen, alla nära och kära. ...

Av Lotta - 17 juni 2013 10:45

Det har, som ni kanske märkt, inte blivit mycket av mitt bloggande den senaste tiden. Det har sina naturliga orsaker. Bloggen har fungerat som ett redskap med många funktioner. Bland annat har den varit värdefull för att sprida information till nära...

Av Lotta - 25 maj 2013 18:09

Sitter på barnakuten i Kristianstad. Med Vilmer. Det har aldrig hänt innan. Jag har varit här otaliga gånger genom åren med Moa men aldrig med Ville. Faktum är att Ville aldrig varit sjuk så att vi behövt uppsöka sjukhus eller vårdcentral ens. ...

Av Lotta - 4 maj 2013 12:17

Våren är kommen till Skåne. Det är så skönt. Jag njuter av att kunna dricka morgonkaffet på altanen i solen. Ungarna springer ut utan att behöva pälsa på sig en massa. Befriande. Moa mår bra. Vi vänjer oss mer och mer vi det nya livet som på det ...

Av Lotta - 23 april 2013 21:20

Ja.... kan ni gissa vad den gemensamma nämnaren till bildcollaget???? Japp, gluten är svaret. Moas doktor från Göteborg ringde henne idag. Hon meddelade att Moa får börja prova äta mat med gluten. Hon ska vara lite försiktig men får prova si...

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards