Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Lotta - 4 oktober 2012 08:15

Min Stora Dag är en stiftelse som arbetar för att uppfylla svårt sjuka barns drömmar.
De hittar på massor av olika grupparrangemang och aktiviteter.

Moa har tex, tack vare Min Stora Dag, fått flyga luftballong, gå på konsert med Eric Saade, titta på musikalen Mama Mia, gått på bio mm.

Utöver dessa gruppaktiviteter så väljs det årligen ut ett antal barn som får möjlighet att genomföra och uppleva sin alldeles speciella drömdag.

Man kan själv inte ansöka om att få uppleva sin stora dag utan det är personal från våra Barnsjukhus runt om i landet som ser vilka barn som är i störst " behov" av lite extra uppmuntran.

Jag tycker det är en fantastisk stiftelse. Och de gör en otrolig skillnad med sitt arbete. När Moa var inlagd under hela sitt påsklov så muntrade Min Stora Dag upp med ett rejält påskägg.

Moa har haft äran att få sin önskedröm uppfylld och det är vi oerhört tacksamma för. Jag ska plocka fram lite bilder och skriva om det lite senare.

Igår fick jag ett trevligt samtal från en kvinna på barnsjukhuset i Lund. Hon hade fått biljetter via Min Stora Dag. Så nu ville hon erbjuda Moa att få gå och se en show med Peter Jöback eller Evita på Malmö Opera.
Moa blev jätteglad och valde Evita.

Kika gärna in på Min Stora Dags hemsida.

Www.minstoradag.org

Idag ska Moa och jag till Csk. Det blir sjukgymnastik och läkarbesök. Utvärdering av hur den senaste och pågående antibiotikakuren har fungerat.
Håll tummarna.

/ Lotta

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards