Alla inlägg den 14 oktober 2012

Av Lotta - 14 oktober 2012 16:42

Söndag är en bra bloggdag. Veckorna busar på och jag har svårt att hinna med allt jag vill hinna med. Den senaste veckan har varit galet fullspäckad.
Jag har blivit enhetschef på mitt jobb och det i sin tur har, så klart, lett till en del nya arbetsuppgifter. Det är spännande, kul, utmanande OCH tidskrävande.

Utöver jobbet har jag haft som målsättning att hålla kontakten med familjen. Det har gått sisådär. Dom har fått stå ut med en trött men uppjagad Lotta varje kväll.

I fredags avslutades jobbveckan iallafall med curling tillsammans med arbetskamraterna och därefter åt vi en mycket god middag på restaurang FaroZon.
Det var trevligt och jag kom på vilken jäkla förmån det är att ha så många underbara människor runt mig dagligen som jag faktiskt har.
Det blev inte mindre trevligt heller med tanke på att mitt lag vann curlingen överlägset.

Helgen har gått åt till träning i vanlig ordning och några timmar hos tatueraren.

Min "Just breathe"-tatuering är äntligen klar.
Just breathe är ett internationellt uttryck som används i CF-kretsar. Många personer med CF eller deras närstående tatuerar in Just breathe som en hyllning till alla dessa hjältar och hjältinnor som kämpar för vartenda andetag.
Jag passade dessutom på att skaffa mig ett litet ankare, inte för att jag har seglat de sju haven utan som en symbol för hopp. Jag hoppas, hoppas, hoppas att rätt lungor snart kommer i Moas väg.

Moa är trött idag. Hon har haft intravenös antibiotika i över två veckor och kuren är fortfarande inte slut.
Hon inledde kuren med Meronem och Nebcina men fick byta Meronem mot Colimycin eftersom Meronemet inte gjorde någon skillnad alls. Det tar på hennes krafter, medicinerna är kraftfulla och gör henne tagen.

Idag har hon varit med sin pappa hos sin farmor. Farmor Eva kan konsten att göra så att Moa äter. Moa älskar hennes mat. Oftast är det lax eller kyckling. Idag var det lax och Moa hade ätit hur mycket som helst.
Kul tycker jag eftersom aptiten inte är så bra över lag.

Nu ska jag slänga ihop lite sallad till kvällens middag som blir kycklingklubbor med sallad.

Därefter blir det lite förberedelser inför morgondagens arbetspass innan jag med gott samvete kan slänga mig framför tv'n.

/ Lotta

Ps: Grattis till min fina systerdotter Julia som fyllde 17 år i förrgår, min andra fina systerdotter Elin som fyller 19 år idag och min goa Wendela som fyller ..... år idag. Puss på er!!!!!

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards