Direktlänk till inlägg 7 november 2012

Dax för inläggning igen

Av Lotta - 7 november 2012 18:07

Oj, vilket intresse för armbanden ni visat. Kul! 180 stycken är beställda redan. Önskar att jag hade beställt fler.
Fick mail igår om att de är skickade så förhoppningsvis kan jag snart börja leverera.
Om leverans funkar smidigt och armbanden motsvarar mina förväntningar så kommer jag troligen göra en beställning till inom det snaraste.
Det kommer att bli ca. 2500 kronor till CF-forskningen och det glädjer mig.
Ni kommer få veta exakt summa när allt är klart.

I helgen var vi på barndop. Det var Annas och Sofies dotter Storma som döptes.
Det var ett fint dop och efteråt bjöds det på god mat och vackra tårtor.
Tårtorna hade Moa gjort och dom blev väldigt (!) uppskattade.

Igår var Moa och Martin på sjukhuset. Det var bara planerat för sjukgymnastik men eftersom Moa blivit successivt försämrad så bad jag dom se om doktorn hade möjlighet att lyssna på henne. Det hade doktor H. Det slutade med att Moa ska läggas in för behandling på fredag och troligen 14 dagar framåt :(

Anledningen till att hon ev måste stanna så länge är att man vill prova ge henne ceftacidin, ett antibiotika som hon inte tål. Då vill man ge det till en början i småsmå doser för att se om man kan "lura" kroppen att tro att hon tål det.

Jag hoppas innerligt att det kan funka. Det finns inga andra antibiotika som är effektiva på det som växer i lungorna. Det blir så när resistens har utvecklats.

Det blir 14 tuffa dagar. Men vi får beta av dom en efter en. Martin ska vara med henne på dagarna så att jag kan jobba lite iallafall.
Förhoppningsvis kan hon få permission på eftermiddagarna och sen får hon och jag vara på sjukhuset på kvällar och nätter.
Hon ska även testa en ny inhalationsmedicin som heter Cayston. Hoppas det är en mirakelmedicin.

Idag är det visst kladdkakans dag och Ida har gjort en beställning av Moa så nu luktar det gott i köket.

 
 
Delicia

Delicia

7 november 2012 18:36

Bamse kramar till er alla <3

http://enkampomattandas.blogspot.com

Lotta

7 november 2012 18:41

Tack Delicia.
Kram till dig oxå

 
Ingen bild

Lillan

7 november 2012 21:09

Hoppas allt funkar som önskat.....superfina tårtor....@-}--

Lotta

8 november 2012 17:53

Kram!

 
Ingen bild

Angelica

9 november 2012 07:15

Gött att det var många som beställde. Jag tycker det är en bra grej. Beställer du fler vill jag köpa och lägga på jobbet. Hör av dig när jag ska komma på kaffe. kram

Lotta

9 november 2012 16:35

Välkommen tillbaka till Sverige!
Ja, det var kul med så stort intresse. Skoj om du vill "sälja vidare" sen.
Vi bokar in kaffe snart. Alldeles för länge sen sist.
Kram.

 
Ingen bild

Wendela o Morfar

10 november 2012 09:43

Vilka underbara tårtor Moa har gjort...Tack för att vi fick se dom..Kramar fr oss tv..

Lotta

10 november 2012 11:03

Ja dom var både vackra och väldigt väldigt goda.
Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 17 augusti 2013 11:39


Nu i dagarna fyllde Moas lungor 8 månader. Det fick mig att reflektera lite extra. 8 månader är ca 240 dagar. Det är både en lång tid och ingen tid alls. Jag kom att tänka på vad Moas nya lungor gett henne, mig, familjen, alla nära och kära. ...

Av Lotta - 17 juni 2013 10:45

Det har, som ni kanske märkt, inte blivit mycket av mitt bloggande den senaste tiden. Det har sina naturliga orsaker. Bloggen har fungerat som ett redskap med många funktioner. Bland annat har den varit värdefull för att sprida information till nära...

Av Lotta - 25 maj 2013 18:09

Sitter på barnakuten i Kristianstad. Med Vilmer. Det har aldrig hänt innan. Jag har varit här otaliga gånger genom åren med Moa men aldrig med Ville. Faktum är att Ville aldrig varit sjuk så att vi behövt uppsöka sjukhus eller vårdcentral ens. ...

Av Lotta - 4 maj 2013 12:17

Våren är kommen till Skåne. Det är så skönt. Jag njuter av att kunna dricka morgonkaffet på altanen i solen. Ungarna springer ut utan att behöva pälsa på sig en massa. Befriande. Moa mår bra. Vi vänjer oss mer och mer vi det nya livet som på det ...

Av Lotta - 23 april 2013 21:20

Ja.... kan ni gissa vad den gemensamma nämnaren till bildcollaget???? Japp, gluten är svaret. Moas doktor från Göteborg ringde henne idag. Hon meddelade att Moa får börja prova äta mat med gluten. Hon ska vara lite försiktig men får prova si...

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards