Alla inlägg den 28 november 2012

Av Lotta - 28 november 2012 22:10

Ja, som rubriken antyder så är det ett tag sen jag bloggade och jag är medveten om det. Tänker inte be om ursäkt. Jag har haft hur mycket som helst att göra och tänka på.
Ikväll har jag en stund över.

Vad har hänt sen sist?

Moas pappa har påbörjat sin vandring mot Jerusalem. Vi var i Lund och vinkade av honom. Det var en annorlunda och fin upplevelse. Gå gärna in på www.towardsjerusalem.org och kolla läget.

Vad mer?
Jo, jag har jobbat, jobbat och jobbat lite till.

Ida och jag håller uppe vår träning. Hur fick jag energi innan jag började träna??
Hur trött jag än är så piggar ett hårt pass på gymmet upp mig. För ett år sedan trodde jag aldrig att det skulle kunna vara så.

I söndags tog jag med mig Moa och Ida på en heldags shoppingtur på Väla i Helsingborg. Det behövde vi. Moa blev trött men vi hade rullstolen med oss så det hjälpte. Vi åt gott, skrattade massor och bara njöt.

Moa mår inte bra. Den senaste antibiotikakuren avslutades i måndags. 16 dagar med dunderdoser av antibiotika rakt in i blodbanan och resultatet.... Ja, hon blev varken bättre eller sämre. Möjligen tröttare.

Denna veckan har hon varit på Csk och träffat sin diabetesläkare och dietist.
Långtidssocker var toppenbra!!!! Och hon har gått upp i vikt!!!!! Detta trots att hennes aptit är i princip försvunnen. Tack gode Gud för sondmat och näringsdrickorna. Det var otroligt skönt att höra att diabetesen är så välreglerad.

Igår var hon tillbaka i Kristianstad igen för sjukgymnastik och imorgon är det heldag med CF-teamet i Lund.
Tack älskade Martin för att du följer med henne!!!!

Jag ser på Moa att hon är trött på att aldrig må bra, trött på att inte orka, trött på att vara trött. Och det gör ont i mitt mammahjärta att inte kunna göra mer för henne.

På söndag fyller hon 15 år. Hon önskar sig egentligen bara en sak. Och det hon önskar sig kan jag inte ge henne.
Det hon önskar sig följer efter ett samtal från Göteborg.

Gode Gud har du ett par lungor över så skicka dom i Moas väg snarast. Amen.


/ Lotta

Ps: bilden nedan togs förra veckan när Moa var i Malmö och såg Evita på Malmö Opera.
Biljetterna hade hon fått av Min Stora Dag. En underbar stiftelse som arbetar för att förgylla sjuka barns hårda vardag. Tusen tack till dom!

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards