Alla inlägg den 6 december 2012

Av Lotta - 6 december 2012 22:38

Moa har intravenös antibiotika igen. Denna gången är det Nebcina och Cayston hon får.

Cayston är ett nytt antibiotika som förväntas bita på Pseudomonas aeruginosa.

Moa har inhalerat Cayston de senaste två-tre veckorna (med oklart resultat). Nu ska hon utöver de 3 inhalationerna varje dag dessutom få det intravenöst 3 gånger dagligen. Mycket antibiotika blir det.

Det var Göteborgsdoktorn som hörde av sig till Lund och rådde dem att prova denna behandlingen.
Håller tummarna hårt så dom nästan domnar för att det ska funka.

Vi har haft mycket mys här på kvällarna Moa och jag. Vi har bland annat kollat på film och ätit ostbricka.
Nätterna har varit jobbigare, åtminstone för mig. Jag kan inte sova med så mycket ljud runt mig. Personal som kommer in flera gånger för att ta olika kontroller, larmet i korridoren och gråtande barn.
Imorgon sover jag i min egen säng. Lycka!

På dagarna har Martin och Carro turats om att vara här. Det är smidigt.

Idag köpte Martin min födelsedagspresent och kombinerad julklapp. Nyfiken som jag var så slutade det med att jag fick den i förskott.
Det var en supersupersnygg guldring med briljanter x 12 (!) på den. Den var så vacker. Tänk att min man tyckte att jag gjort mig förtjänt av den!! Jag blev så glad och tacksam.
Tack min älskade man!!

Jag vet inte om det blir inläggning i Lund nästa vecka eller inte. Förmodar att vi får utvärdera Moas mående på måndag.
För tillfället har hon syrgas dygnet runt så det är ju inte så toppen.

Jag avslutar genom att (igen) slå ett slag för organdonation.
Ta ställning och registrera ditt val hos socialstyrelsen.

En människas organ kan rädda livet på 8 (!) andra människor.

/ Lotta


Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards