Direktlänk till inlägg 13 december 2012

Lucia

Av Lotta - 13 december 2012 19:36

Idag har det verkligen varit en dag för återhämtning. Lucia. Lugn och ro.

Jag fyller 38 år. Ingen åldersnoja här inte. Känner mig bara otroligt klok, mogen och vuxen (inte riktigt hela tiden men då och då).

Dagen har jag tillbringat hemma. Jag har vilat, slappat, tagit hand om mig och låtit mig passas upp. Det har varit precis vad jag behövde.

Nu ikväll har vi varit på dagis och kollat när barnen gick lussetåg.
Vilmer var stjärngosse men kände varken för att klä ut sig eller sjunga. Han höll sig i bakgrunden och tyckte det blev roligt först när fikan kom på borden.

Moa har varit i skolan idag. Det är första skoldagen på ca tre veckor. Hon mår för tillfället något bättre (peppar peppar).

Hon inhalerat Cayston tre gånger dagligen, får Cayston intravenöst tre gånger dagligen och Nebcina intravenöst en gång om dagen.
Det verkar som att det faktiskt funkar. Hon har lite mindre slem i lungorna och lite mindre hosta.

Jag hoppas hoppas att det får vara så för henne ett tag nu.

Jag är faktiskt ledig imorgon oxå. Då blir det en tur till stan för att köpa de sista klapparna.

Bilden nedan är tagen från Moas instagram. Tänkvärd eller hur!?!

/ Lotta

 
 
Delicia

Delicia

13 december 2012 19:42

Grattis igen finaste du gott att vara ledig lite och komma ikapp sig själv =) skönt att höra att fina Moa har det bra och snart är det hennes tur och det kommer att bli så bra hon kommer att få de bästa på Sahlgrenska . Jag har en film till Moa kommer förbi med den en dag kramis

http://enkampomattandas.blogspot.com

Lotta

13 december 2012 20:01

Tack igen. Ja, jag behövde verkligen en vilodag.
Är tacksam för att Moa mår lite bättre. Hade suttit fint med ett par nya lungor nu när hon inte är dunderinfekterad.
Messar du innan så ser jag till att kaffet är klart när du kommer :)
Vet inte om du har mitt nummer. Men här är det 0708-163001
Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 17 augusti 2013 11:39


Nu i dagarna fyllde Moas lungor 8 månader. Det fick mig att reflektera lite extra. 8 månader är ca 240 dagar. Det är både en lång tid och ingen tid alls. Jag kom att tänka på vad Moas nya lungor gett henne, mig, familjen, alla nära och kära. ...

Av Lotta - 17 juni 2013 10:45

Det har, som ni kanske märkt, inte blivit mycket av mitt bloggande den senaste tiden. Det har sina naturliga orsaker. Bloggen har fungerat som ett redskap med många funktioner. Bland annat har den varit värdefull för att sprida information till nära...

Av Lotta - 25 maj 2013 18:09

Sitter på barnakuten i Kristianstad. Med Vilmer. Det har aldrig hänt innan. Jag har varit här otaliga gånger genom åren med Moa men aldrig med Ville. Faktum är att Ville aldrig varit sjuk så att vi behövt uppsöka sjukhus eller vårdcentral ens. ...

Av Lotta - 4 maj 2013 12:17

Våren är kommen till Skåne. Det är så skönt. Jag njuter av att kunna dricka morgonkaffet på altanen i solen. Ungarna springer ut utan att behöva pälsa på sig en massa. Befriande. Moa mår bra. Vi vänjer oss mer och mer vi det nya livet som på det ...

Av Lotta - 23 april 2013 21:20

Ja.... kan ni gissa vad den gemensamma nämnaren till bildcollaget???? Japp, gluten är svaret. Moas doktor från Göteborg ringde henne idag. Hon meddelade att Moa får börja prova äta mat med gluten. Hon ska vara lite försiktig men får prova si...

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards