Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Gode Gud nu är det dags

Av Lotta - 16 december 2012 01:03

Lördag 15/12 kl 19.30 ringde dom från transplantationscentrum.
Vi har ett par lungor till Moa, sa koordinatorn.


Det är bråttom sa hon oxå. Ambulansen kom med blåljus. Ilfart till Flygplatsen Sturup. Miniminiflygplan till Göteborg. Sjuktransport från flygplatsen till Sahlgrenska.


Moa bubblade av glädje och förväntan.


In på avdelning. Sätta nål, ta blodprover, duscha, ner på operation.


Dom försökte sätta ryggmärgsbedövning men det gick inte. Hon somnade 23.20 Hon är i trygga händer. Personalen såg utvilade och kompetenta ut.


En ensam jag leddes tillbaka till avdelningen. Jag gick förbi andaktsrummet men där var låst.


Sitter nu på avdelningen. Tänker på donatorn och dess anhöriga. Är oerhört tacksam för att man tagit ställning och valt att donera.
Ni ger min Moa en möjlighet att leva. Jag kommer alltid vara tacksam.


Nu vill jag bara att klockan ska gå. Jag har många timmar framför mig.


Vill tacka alla som är med oss i tanken. Har ni någon att be till så uppskattar jag det. Håll era tummar och tår.


Jag ska göra vad jag kan för att hålla er uppdaterade.


Bilden är på en taggad nyduschad Moa. Min älskling, min hjältinna, min dotter.


Lotta

 
 
Ingen bild

Lillan

16 december 2012 06:32

Tack för att vi får följa med. Den bästa julklappen, som Moa sa. Styrkekramar till båda........

Lotta

16 december 2012 07:24

Tack för ditt stöd Lillan. Kram.

 
Ingen bild

morfar

16 december 2012 06:44

Jag har varit vaken många gånger i natt,vi ber till Gud och väntar.
I dag tänder vi 3 ljus.Ett för Moa,ett för dig och ett för donatoren.
Moa är min lilla hjelte!

Lotta

16 december 2012 07:24

Tack älskade pappa.

 
Ingen bild

Anna

16 december 2012 07:44

Jag känner inte er men såg att en av mina FB-vänner kommenterat din status igår. Blev berörd och hittade din blogg! Tårarna trillade när jag läste. Jag håller tummarna även jag å hoppas allt gått över förväntan.

Lotta

16 december 2012 08:45

Tack. Inatt har allas, både de jag känner och andras, omtankar funnits med oss. Tack!!

 
Ingen bild

Linda

16 december 2012 07:44

Jag ber att de ska gå så bra för älskade Moa. Hon är stark levnadsglad underbar tjej som jag är så oerhört göaf att få jobba med ber hela tiden att allt ska gå bra <3 kramar

Lotta

16 december 2012 08:45

Tack Linda. Vi är glada att vi har dig. Ditt stöd är viktigt. Kram.

 
Delicia

Delicia

16 december 2012 07:50

Så fin bild på finaste hjälten kärlek & ljus till er <3

http://enkampomattandas.blogspot.com

Lotta

16 december 2012 08:46

Ja, hon är otrolig.

 
Ingen bild

Vicke

16 december 2012 08:05

Lotta - jag känner inte dig annat än via FB o GBP men av det jag läser så blir jag djupt berörd. Din och framförallt din dotters styrka i detta. Jag kan aldrig förstå hela din sits, men jag förstår nog din "mamma-känsla". Du och din familj har ngt speciellt, ngt som vi med helt friska barn aldrig kan förstå. Mina tårar rinner av glädje och spänning när jag nu läste din blogg. Jag vill skriva så mkt men orden fastnar. All min kärlek och respekt till er!!!! <3

Lotta

16 december 2012 08:47

Tack Vicke!
Jag är så oerhört tacksam och rörd för allas stöd och omtanke i detta svåra som vi går igenom. Det betyder mer än jag kan förklara.
Kram.

 
Ann Solander

Ann Solander

16 december 2012 09:56

Lilla gumman vilken pärs att gå igenom, men det skänker dock hopp. Nu är det bara att tänka positiva tankar och förmedla värme och kärlek till Moa så hon återhämtar sig som hon ska. Önskar dig och familjen en lugn och trygg 3:e advent.

Varm kram Ann

http://www.solanderbay.blogspot.com

Lotta

16 december 2012 13:40

Tack Ann. Dina ord värmer.

 
Ingen bild

Git

16 december 2012 10:24

"Vi har ett par lungor till Moa, sa koordinatorn".... Det skulle kunna vara den allra första meningen i en bok, den fick mig fast direkt! Håller verkligen alla tummar och tår för Moa!! <3

 
Ingen bild

Martina

16 december 2012 12:45

Moa är fantastisk <3 Kram

 
Ingen bild

Johanna - levertransplanterad 2012

21 december 2012 13:01

Visst är det en helt obeskrivlig och fantastisk känsla när telefonsamtalet äntligen kommer. Går inte att beskriva alla känslor som svämmar över en. Vilken kämpe Moa och ni andra är! A true inspiration.

Lotta

21 december 2012 17:41

Ja, den känslan kan ingen förstå som inte upplevt det.
Hoppas det går bra för dig med din nya lever.
Sköt om dig.
Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 17 augusti 2013 11:39


Nu i dagarna fyllde Moas lungor 8 månader. Det fick mig att reflektera lite extra. 8 månader är ca 240 dagar. Det är både en lång tid och ingen tid alls. Jag kom att tänka på vad Moas nya lungor gett henne, mig, familjen, alla nära och kära. ...

Av Lotta - 17 juni 2013 10:45

Det har, som ni kanske märkt, inte blivit mycket av mitt bloggande den senaste tiden. Det har sina naturliga orsaker. Bloggen har fungerat som ett redskap med många funktioner. Bland annat har den varit värdefull för att sprida information till nära...

Av Lotta - 25 maj 2013 18:09

Sitter på barnakuten i Kristianstad. Med Vilmer. Det har aldrig hänt innan. Jag har varit här otaliga gånger genom åren med Moa men aldrig med Ville. Faktum är att Ville aldrig varit sjuk så att vi behövt uppsöka sjukhus eller vårdcentral ens. ...

Av Lotta - 4 maj 2013 12:17

Våren är kommen till Skåne. Det är så skönt. Jag njuter av att kunna dricka morgonkaffet på altanen i solen. Ungarna springer ut utan att behöva pälsa på sig en massa. Befriande. Moa mår bra. Vi vänjer oss mer och mer vi det nya livet som på det ...

Av Lotta - 23 april 2013 21:20

Ja.... kan ni gissa vad den gemensamma nämnaren till bildcollaget???? Japp, gluten är svaret. Moas doktor från Göteborg ringde henne idag. Hon meddelade att Moa får börja prova äta mat med gluten. Hon ska vara lite försiktig men får prova si...

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards