Alla inlägg den 17 december 2012

Av Lotta - 17 december 2012 10:42

Moa har sovit gott hela natten och det har jag oxå.
Idag planerar man lägga en ryggmärgsbedövning på Moa. Detta är för att hon ska kunna smärtlindras tillräckligt. Hon har morfinpump men den räcker inte hela vägen. Det är inget litet ingrepp som är gjort.
Lyckas dom sätta ryggmärgsbedövningskatetern på henne så planerar dom att minska på sömnmedlet för att därefter låta henne vakna.
Jag längtar efter hennes reaktion när hon upptäcker att hon inte har något slem i lungorna.
Jag tror inte man kan förstå hur det kommer vara för henne. I 15 år har hon kämpat med inhalationer, mediciner, andningsgymnastik minst två gånger varje dag år ut och år in. Allt för att hålla undan det förbannade slemmet. Och när det ändå inte har gått att hålla slemmet borta så har hon fått infektioner den ena efter den andra.
Jag kan inte ens räkna alla lunginflammationer. Alla intravenösa antibiotikakurer. Alla upphostningar, alla tårar, alla läkarbesök, alla sjukgymnastiksbesök.

Tänk vad hon har kämpat för det som är så självklart för många andra - att andas.

Idag, äntligen, ska hon få uppleva ett andetag som fyller lungorna utan att reta till hostattack.

Det kommer bli ett magiskt ögonblick och jag får dela det med henne.

Vill passa på att tacka ALLA som hört av sig till oss med lyckönskningar och stöd. Det betyder hur mycket som helst för oss.

Tack för att ni är med på vår resa

/ Lotta

Dagens bild: mina älskade barn.

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards