Alla inlägg den 19 december 2012

Av Lotta - 19 december 2012 23:48

Klockan är mycket. För mycket.

Moa sover i sin fåtölj. Dagen har varit överlag bra. Hon orkar mer och mer även om hon fortfarande är väldigt tagen.

Hon har inte kunnat börja äta ännu men får sondmat så det löser sig. Känns värdefullt att hon har sin PEG i magen som hon kan få mat i, då slipper vi tjatet.

Imorgon, äntligen, kommer Martin och barnen hit. Ska bli så otroligt skönt att få träffa dom. Saknar dom så mycket.

Nu ska jag oxå sova.

/ Lotta

Av Lotta - 19 december 2012 09:22

Rebecca (Moas pappas sambo) kom till oss igår. Det är mycket uppskattat av både Moa och mig. Just nu sitter hon hos Moa.
Jag äter frukost i lugn och ro i matsalen, skönt att inte behöva känna mig stressad in till Moa igen.

Natten har varit tuff för Moa. Lungorna funkar toppen men det är svårt för henne att hänga med i omställningen. Hon har en stor oro för att det inte ska bli bra, hon vågar inte lita på att hon faktiskt kan andas, hon är rädd att lungorna ska sluta fungera, hon är ledsen.

Inatt har en alldeles underbar sköterska jobbat. Både Moa och jag kände stort förtroende för henne. Hon var lugn, trygg och lyssnade på Moa. Hon har suttit mycket inne hos oss inatt. Moa har inte vågat ligga ner i sin säng och sova så hon har tillbringat natten i en fåtölj.

Idag blir det röntgen av lungorna. Kanske kanske kommer man kunna dra bort dränen som hon har. Tre tjocka slangar som går in i bröstkorgen. När hon blir av med dom så kommer hon troligen känna det lite lättare med andningen.

Vi tar en stund i taget, ett steg på vägen.

Tack igen för alla hälsningar och all omtanke vi får. Det värmer så gott.

På bilden idag: några jag saknar och älskar massor!!!!!

/ Lotta

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards