Alla inlägg den 20 december 2012

Av Lotta - 20 december 2012 23:12

Det har varit en bra dag idag.
Moa har börjat gymnastisera vid sängkanten, har haft något mindre ont och varit lite mer vaken.

Men det absolut bästa med dagen var att Martin, Ida, Joel och Vilmer kom hit.

Det var helt underbart att träffa dom igen. Vi umgicks en stund här på rummet tills Moa blev trött. Sedan åkte dom in till city för att kolla affärer.
Upptäckte dock att Göteborg, så här några få dagar innan julafton, inte är direkt folktomt.....

När dom kom åter till Johannes Villan (anhörigboendet) så åt jag middag med dom. Pizza. Det är det första varma målet mat jag ätit sedan i lördagsmiddag. Behöver jag säga att det smakade bra?

Efter maten umgicks vi, lekte och spelade pingis. Sedan hälsade vi alla på Moa igen.

På kvällen hade hon och Ida en stund för sig själva. Moa uppskattade det mycket (tror hon var glad att slippa sin gamla mamma en stund).

Ida hade med sig en fin present från ett par goda vänner till henne, Rebecca och Helena. Det var en låda med 100 vikta papperssvanar.

Flickorna hade lagt 4 timmar (!) på att göra dessa för att ge Moa lycka och välgång. Det berörde mig mycket.

Jag vet inte om ni läser bloggen tjejer men annars får Ida visa er detta.
Tusen tack för er omtanke. Det värmer innerligt. Kram på er!!

/ Lotta

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards