Alla inlägg den 21 december 2012

Av Lotta - 21 december 2012 22:15

Moa har bett mig fråga er läsare som transplanterats eller av annan anledning haft dränage efter operation.
Hon undrar hur det känns när man drar dem?
Moa har tre slangar ca 1 cm i diameter styck. Dessa går in i bröstkorgen. Förhoppningsvis ska de dras imorgon och Moa är då klart orolig för hur det kommer kännas.

/ Lotta

Av Lotta - 21 december 2012 21:42

Provar igen att lägga upp bilden.

Av Lotta - 21 december 2012 21:39

Moa har verkligen piggat på sig idag. Hon börjar likna sig själv. Det är underbart att se.

Hon specialbeställde lunch och fick ärtsoppa som hon var riktigt sugen på. Så nu har hon ätit oxå!

Dränagen är kvar men dras alldeles troligen imorgon. Det kommer göra stor skillnad både vad gäller rörelseförmåga och förmåga att djupandas.

Martin och barnen har varit här idag. Det livar upp och känns gott. Ida har varit mycket med Moa och jag har kunnat vila och vara med dom andra.

Just nu tittar vi på Svenska hjältar. Tårarna rinner. Tänk vad många hjältar det finns. Personer som osjälviskt ger av sig själva på ett eller annat sätt för att hjälpa någon annan. Tänk på de som de väljer att donera. De är verkliga hjältar.

Jag tänker mycket på Moas donator och dennes närstående, flera gånger om dagen är dom med mig i tanken. Jag känner en stor tacksamhet och jag hoppas att jag någon gång, i livet eller efter, får möjlighet att ge något tillbaka till någon verkligt behövande.

/ Lotta

Ps: dagens bild. Moa kollar tv, Ida slappar i sängen och Ville ligger under stolen (två minuter senare så sov han som en stock)

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards