Alla inlägg den 24 december 2012

Av Lotta - 24 december 2012 09:36

Vaknade imorse efter en hyfsat god natts sömn i Johannesvillan. Har vaknat några gånger inatt för att det varit för tyst (aldrig är jag nöjd).
Moa har haft Rebecca hos sig på avdelningen.
Nu sitter jag i köket här i detta mysiga anhörigboende och käkar frukost.

Det är julafton. Snön täcker marken ute. Det är fint.

Detta blir en, minst sagt, annorlunda jul. Moa, Rebecca och jag tillsammans här på transplantationscentrum i Göteborg. Min Martin och mina andra barn hemma i Hässleholm. Moas pappa på sin pilgrimsvandring någonstans i Tyskland mot Jerusalem.

Det är annorlunda och speciellt. Att vi firar denna julen här ger oss en möjlighet att få fira många, många jular till hemma med Moa.

Nu ska jag samla mig och gå upp till Moa. Idag önskar vi oss bara en julklapp och det är att det sista dränet dras.

I övrigt önskar jag alla jag känner och alla andra som följer oss här en lugn, skön avslappnad julafton. Jag vill be er vara rädda om varandra.

God jul / Lotta





Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards