Alla inlägg den 25 december 2012

Av Lotta - 25 december 2012 21:05

Måste bara visa det tredje dränet som drogs idag. Jag har markerat hela den biten som var INNE i Moas högra lunga.
Huuuuu.... Inte konstigt att hon har varit tungandad och haft ont.
Dessutom hade hon häromdagen ett likadant i vänster lunga och ett lite kortare mellan lungorna och diafragman.

Nu ikväll är jag hemma. Moa är kvar i Göteborg med Rebecca. Dom har varit ute på avdelningen och gått en sväng.

/ Lotta

Av Lotta - 25 december 2012 12:37

Vi hade en fin julafton igår. Moa mådde hyfsat stora delar av dagen. Hon åt lite skinka, macka och ost.
Rebecca och jag hämtade varsin god jultallrik nere på Johannes villan. Tomten hade lämnat av lite klappar till Moa och Kalle Anka med vänner hittade hit via tv.
Det blir en julafton att minnas.

Idag drogs så äntligen Moas sista drän. Det gick jättebra. Nu är hon ytterligare lite friare. Tedan (smärtlindringskatetern i ryggen) håller på att trappas ut och dras ev ikväll eller imorgon. Då blir hon helt fri från droppställningen.

Idag ska jag köra hem en sväng. Jag ska vila, umgås med Martin och Ville och packa om väskan.
Rebecca stannar kvar på avdelningen hos Moa.

Jag önskar er en god fortsättning

/ Lotta

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards