Alla inlägg den 5 januari 2013

Av Lotta - 5 januari 2013 11:38

Igår lämnade jag Moa i Göteborg. Hemfärden blev ett par timmar försenad pga ett urladdat batteri. (Note to R: always turn of the lights when you leave the car).

Det var väldigt skönt att komma hem, krama familjen, ta en kopp riktigt kaffe och berätta om Moas framsteg.

Kvällen spenderades i soffan framför tv'n.

Har lite svårt att helt koppla av. Vill gärna skicka små påminnelse-sms till Moa. Typ har du tagit medicinerna, har du tränat, har du koll på blodsockret osv osv. Skickade iväg ett par stycken igår men idag har jag faktiskt kunnat låta bli (än så länge).
Jag vet att Moa har bra koll det är bara svårt för mig att släppa taget.

Ida och jag har hunnit köra ett 50 minuters indoorwalkingpass på gymmet idag. Jag har inte tränat sedan 12/12 så jag räknar med en ordentlig träningsvärk imorgonbitti. Som bot till den har jag bokat mig på ett pass imorgonbitti och ett pass måndagskväll oxå.

Resten av dagen ska jag ta det lugnt. Umgås med familjen, laga lite middag, fixa tvätten och ringa Moa (lite koll måste jag ju ha).

/ Lotta

Om dagens bild laddas upp så är det en bild på Moa tagen i somras när vi var i Göteborg och hon gjorde utredningen inför transplantation. Det har hänt mycket sedan dess!

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards