Alla inlägg den 10 januari 2013

Av Lotta - 10 januari 2013 09:38

Nu är Moa tillbaka på rummet. Ingreppet har gått bra. Hon blödde en del efter biopsin men det var inom ramen för vad som är normalt.

Nu följer 4 timmar då hon ska ligga stilla på sidan. Kontroller var 15 minut av saturation, puls och blodtryck.

Hon har lite ont av att ligga på sidan men fixar det bra.

Hoppas nu att undersökningen av den utplockade lungbiten visar att allt är tipp topp. Då drar vi här ifrån om ca två dygn.

Då vet du vad Moa vill ha till middag på lördag Martin! Potatis-och ostkakor med stekt lax, crème fraîche, rödlök och löjrom. (Gör trippel portion till henne).

/ Lotta

Av Lotta - 10 januari 2013 08:18

Nu har Moa åkt ner på operation. Det är dags gör Bronkoskopi och Biopsi.

Moa sövs och sen för doktorn, via munnen, ner ett instrument med en liten kamera på och kikar runt i lungorna.
Kollar så att allt ser ut som det ska. Dessutom knipsas en liten bit av lungan av och plockas upp för kontroll. Biopsi är det enda sättet att säkert se om en avstötning är på G.
Ingreppet är relativt snabbt gjort. Efteråt ska Moa ligga på sidan i 4 timmar.

Hon var relativt lugn inför detta, som vanligt är jag den som känner stressen. Hon tyckte inte ens att det var nödvändigt att jag följde med ner till operationssalen. Hon är stor och duktig min tjej.

Jag önskar och tror att allt ser bra ut idag. Då blir det hemgång på lördag.

Nu ska jag försöka få i mig en mugg kaffe och en smörgås.

/ Lotta

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards