Direktlänk till inlägg 11 januari 2013

UTSKRIVNING!!!

Av Lotta - 11 januari 2013 12:08

Klockan 09.00 imorgonbitti kommer taxin som kör oss hem. Hem till Skåneland. Hem till familjen. Hem till lugn och ro. Hem till ett nytt liv.

Idag för precis 4 veckor sedan kom vi till Sahlgrenska. Inte kunde jag tro då att allt skulle gå så på räls som det faktiskt har gjort. Vi är liksom vana vid en hel del motstånd, uppförsbackar och bakslag.
Jag vet att livet som transplanterad absolut kan innehålla motstånd, uppförsbackar och bakslag av olika slag men att första delen av resan gått så här bra känns som en härlig grund att stå på.

Doktorn är nöjd, sjukgymnasten är nöjd, all personal här är så rara och omtänksamma.

Dagen idag kommer gå ut på att packa så mycket som möjligt (man samlar på sig en del på 4 veckor), se till att få ut alla nya mediciner, vi ska upp på mottagningen och kolla in var vi ska när det är dags för återbesök. Sen blir det lite träning, lite vila och ikväll firar vi med att beställa god mat.

/ Lotta

 
 
Delicia

Delicia

11 januari 2013 12:12

lycklig som bara den för er <3 ja man samlar på sig en del jag fick till stan och köpa en ny res väska efter 8 veckor hade man ett helt nytt hushåll ha en underbar tripp hem töser welcome home 2 Skåne

http://enkampomattandas.blogspot.com

Lotta

11 januari 2013 12:25

Tack!
Kram.

 
Ingen bild

Lillan

11 januari 2013 12:37

Söta fina Moa! vilken aura runt dig. Vilken resa du gjort! Allt gott till dig och din familj framöver. Kramar till dig, goa du<3 och din familj.....

Lotta

11 januari 2013 13:51

Tack och kram.

 
Petra - Jag & mitt liv, med barn, LCHF och träning

Petra - Jag & mitt liv, med barn, LCHF och träning

11 januari 2013 13:06

Vad härligt att läsa! Hoppas det går lika bra i fortsättningen också som det har gjort hittills.

http://www.jagomittliv.bloggplatsen.seatsen.se

Lotta

11 januari 2013 13:52

Ja, det hoppas vi verkligen. Tack!

 
Ingen bild

Caroline

11 januari 2013 13:11

Har följt hela resan på bloggen, fruktansvärt härligt att det gått så bra. Min pojkvänn bytte lungor pga cf i juni 2012 och allt är jättebra med honom, hoppas att det går lika bra för Moa!!

Lotta

11 januari 2013 13:54

Härligt att det går bra för din pojkvän. Jag hoppas och tror att det kommer gå riktigt bra för Moa. Min erfarenhet av CF'are är att dom är riktiga fighters!
Fortsatt lycka till för er.
Kram.

 
Carola

Carola

11 januari 2013 17:29

Härligt att ni får komma hem. Man behöver inte vara på rehab-hem längre då innan hemgång ? Så var det förr, så man fick vänja sig innan det nya livet tog vid hemma. Jag låg 8 veckor ca ch det var snabbt då, nu bara 4 veckor. Otroligt. Bra jobbat Moa !

http://sjuktsjuk.blogspot.com

Lotta

11 januari 2013 20:33

Rehabiliteringen ska ske hemma. Det blir mycket träning framöver. Men det är väldigt skönt att slippa sjukhusmiljön.
Kram.

 
Ingen bild

marie

11 januari 2013 17:29

Hej vad kul att äntligen få åka hem. Att det gått så bra önska er all lycka håller tummarna att det fortsätter att gå så bra. kram

Lotta

11 januari 2013 20:34

Ja, det känns mycket bra.
Tack för lyckönskningar och hållna tummar.
Kram.

 
Ingen bild

Cajsa

11 januari 2013 19:00

Gud vad roligt :-) välkomna hem :-)

Lotta

11 januari 2013 20:32

Tack!

 
Ingen bild

Maria

11 januari 2013 19:39

Allt gott till er med nya fräscha lungor att andas med! Och alla tankar till goda människor som sa ja till transplantation i en svår stund. Det gör världen en smula ljusare!

Lotta

11 januari 2013 20:36

Tack.
Ja, donatorn med familj är i mina tankar ofta. Jag är oerhört tacksam och kommer alltid att vara.
Dom har gett Moa världens chans till ett gott liv. Det är stort.

 
Ingen bild

LeonA

11 januari 2013 21:00

Vad underbart! Vilken otroligt resa ni gjort, jag har sagt det innan och jag säger det igen, jag beundrar er verkligen - er kämparglöd, livslust och jävlar anamma. Ni förtjänat verkligen varenda stund av lycka och lugn. Må väl!

Lotta

11 januari 2013 22:11

Tack så mycket Leona!
Ha det gott du oxå.
Kram.

 
Anna

Anna

12 januari 2013 10:47

vad underbart att ni får komma hem krama Moa och önska henne allt gått hon är så stark och modig må jag säga ta hand om er nu och mys mycke tillsammans
Lycka till moa med allt

http://sofiamalmstrom.blogg.se

Lotta

12 januari 2013 17:01

Det var verkligen fantastiskt skönt att komma hem idag. Nu startar vi nästa "kapitel".
Tack för lyckönskningarna.
Kram.

 
Ingen bild

morfar

13 januari 2013 09:20

Vi är SÅ glada!!!!
PoK!

Lotta

13 januari 2013 09:49

Ja, det är vi oxå!
P&K

 
Ingen bild

Martina

13 januari 2013 15:18

Va härligt att se Moa så glad och pigg. Önskar er all lycka. Kramar

Lotta

13 januari 2013 16:12

Tack och kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 17 augusti 2013 11:39


Nu i dagarna fyllde Moas lungor 8 månader. Det fick mig att reflektera lite extra. 8 månader är ca 240 dagar. Det är både en lång tid och ingen tid alls. Jag kom att tänka på vad Moas nya lungor gett henne, mig, familjen, alla nära och kära. ...

Av Lotta - 17 juni 2013 10:45

Det har, som ni kanske märkt, inte blivit mycket av mitt bloggande den senaste tiden. Det har sina naturliga orsaker. Bloggen har fungerat som ett redskap med många funktioner. Bland annat har den varit värdefull för att sprida information till nära...

Av Lotta - 25 maj 2013 18:09

Sitter på barnakuten i Kristianstad. Med Vilmer. Det har aldrig hänt innan. Jag har varit här otaliga gånger genom åren med Moa men aldrig med Ville. Faktum är att Ville aldrig varit sjuk så att vi behövt uppsöka sjukhus eller vårdcentral ens. ...

Av Lotta - 4 maj 2013 12:17

Våren är kommen till Skåne. Det är så skönt. Jag njuter av att kunna dricka morgonkaffet på altanen i solen. Ungarna springer ut utan att behöva pälsa på sig en massa. Befriande. Moa mår bra. Vi vänjer oss mer och mer vi det nya livet som på det ...

Av Lotta - 23 april 2013 21:20

Ja.... kan ni gissa vad den gemensamma nämnaren till bildcollaget???? Japp, gluten är svaret. Moas doktor från Göteborg ringde henne idag. Hon meddelade att Moa får börja prova äta mat med gluten. Hon ska vara lite försiktig men får prova si...

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards