Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Lotta - 16 januari 2013 17:04

Nu har vi varit hemma i 4 dagar. Det har varit både intensivt och lugnt.

Sydnytt var här som sagt och gjorde ett reportage som visades i tv. Det har blivit uppmärksammat och Moa har fått många positiva reaktioner på det.
Dessutom har ett par tidningar hört av sig och vill träffa henne.

Det är kul att dels få dela Moas historia men även sprida kunskap om cf och öka människors medvetenhet om vikten av att ta ställning till organdonation.

Idag har vi varit på vårdcentralen och Moa lämnade blodprover. Därefter körde vi till sjukhuset i Kristianstad för sjukgymnastik. Sjukgymnastik blev det först efter ett väldigt kramkalas med alla fina sköterskor på barnavdelningen.

Jag har oxå hunnit jobba ett par timmar idag. Jag planerar att börja "på riktigt" på måndag. Jag längtar till vanliga rutiner så det ska bli gott.

Träningsrutinen har jag kommit in i. Igår provade Ida och jag Yoga. Det var en annorlunda upplevelse. Det var skönt för kroppen men ibland var det svårt att hålla sig för skratt.
Ikväll med det Cirkelfys. Då skrattas det minsann inte, det är det jobbigaste passet på gymmet enl. mig.

Det har varit en stor omställning att komma hem och vi, eller iallafall jag, har inte helt landat. Fortfarande känns det mycket konstigt att Moa är hemma, med två nya lungor OCH mår bra.

/ Lotta

Dagens bild är lånad. Som tur var slapp vi den övningen på gårdagens pass ;-)

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards