Direktlänk till inlägg 7 februari 2013

Budskapet fortsätter att spridas

Av Lotta - 7 februari 2013 21:48

En artikel om Moa var med i vår regionala dagstidning Norra Skåne nu i veckan. Det var en fint skriven och väl beskrivande artikel. Har fått en hel del positiv respons efter den.
Jag blir så glad och tacksam för alla som uppmärksammar och tar ställning till donation. Det är så otroligt viktigt.

Livet flyter på här hemma. Moa mår bra. Hennes lungfunktionsvärde går stadigt uppåt. Ingen hosta, inget slem. Hon tränar och tar sina mediciner precis som hon ska. Jag känner att jag mer och mer kan släppa taget och det känns befriande och skönt. Blir trött av att tänka på allt som jag har ständigt haft koll på, kontrollerat, tjatat om osv osv i 15 (!) år. Hur orkade jag? Hur orkade vi? (Svaret är enkelt; det finns inget alternativt till att orka!)

Om en vecka åker hon och jag till Göteborg för återbesök. Det ska bli spännande. Se vad proverna visar, säga hej till personalen på avdelningen och inte minst mysa på hotellet bara hon och jag.

Om några dagar fyller lungorna 8 veckor. Det känns både som en kort tid och som en lång tid. Lite svårt att förklara. Känns som att vi varit hemma från sjukhuset en evighet och ändå var det ju alldeles nyss.

Förkylningen som hon fick för någon vecka sedan har i princip gett med sig. Det är en ny erfarenhet. En förkylning som går över av sig själv?? Jag minns inte sist hon klarade sig utan en intravenös antibiotikakur när hon blev förkyld. Det måste vara flera år sedan.

Något rörigt inlägg kanske, men det speglar bara ett trött huvud. Snart är det nattedags. En jobbedag till sen ledig. Jag behöver lite ledigt. Blev förresten överraskad av maken som bokat in oss på en spahelg om några veckor. Längtar redan efter att slappa en hel helg, njuta av lugn, ro, god mat, vila, bubbelpool, avslappning. I NEED IT!!

Lotta

 
 
Ingen bild

Lillan

7 februari 2013 22:45

Härligt! att det blivit så bra för Moa o hela familjen. Bra att donation blir så uppmärksammat. Ha en skön och njutlig spahelg:-)

Lotta

8 februari 2013 07:33

Tack Lillan, det ska vi.
Kram.

 
carola

carola

7 februari 2013 23:24

Jag mailade Norra Skåne om de kunde skicka ett ex till mig. Låg ett ex i dagens post. Väldigt bra artikel.
Kramar från Bor.

http://comscrapohandel.blogspot.com

Lotta

8 februari 2013 07:32

Kul!!
Kram på er.

 
Ingen bild

morfar

13 februari 2013 16:14

Hej!
Försökte att läsa artikeln på nätet,men det var bara något lite som
kom fram. Bra i alla fall!
Pok!

Lotta

13 februari 2013 20:57

Ja, hela artikeln fick man bara i pappersversionen. Jag kan skicka den till er.
P&K

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 17 augusti 2013 11:39


Nu i dagarna fyllde Moas lungor 8 månader. Det fick mig att reflektera lite extra. 8 månader är ca 240 dagar. Det är både en lång tid och ingen tid alls. Jag kom att tänka på vad Moas nya lungor gett henne, mig, familjen, alla nära och kära. ...

Av Lotta - 17 juni 2013 10:45

Det har, som ni kanske märkt, inte blivit mycket av mitt bloggande den senaste tiden. Det har sina naturliga orsaker. Bloggen har fungerat som ett redskap med många funktioner. Bland annat har den varit värdefull för att sprida information till nära...

Av Lotta - 25 maj 2013 18:09

Sitter på barnakuten i Kristianstad. Med Vilmer. Det har aldrig hänt innan. Jag har varit här otaliga gånger genom åren med Moa men aldrig med Ville. Faktum är att Ville aldrig varit sjuk så att vi behövt uppsöka sjukhus eller vårdcentral ens. ...

Av Lotta - 4 maj 2013 12:17

Våren är kommen till Skåne. Det är så skönt. Jag njuter av att kunna dricka morgonkaffet på altanen i solen. Ungarna springer ut utan att behöva pälsa på sig en massa. Befriande. Moa mår bra. Vi vänjer oss mer och mer vi det nya livet som på det ...

Av Lotta - 23 april 2013 21:20

Ja.... kan ni gissa vad den gemensamma nämnaren till bildcollaget???? Japp, gluten är svaret. Moas doktor från Göteborg ringde henne idag. Hon meddelade att Moa får börja prova äta mat med gluten. Hon ska vara lite försiktig men får prova si...

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards