Alla inlägg den 2 mars 2013

Av Lotta - 2 mars 2013 12:08


http://cfmamma.bloggplatsen.se/2012/10/3...dessa-dumheterna/ />
I oktober förra året skrev jag ovanstående blogginlägg. Moa efterlyste de "lila banden". Eftersom de inte fanns att hitta så tog jag saken i egna händer och gjorde en beställning från England. Jag bestämde att det skulle stå Cure CF och Just breathe på dem. Dom blev väldigt fina.


Intresset var stort och det var inte svårt att sälja alla banden. Försäljningen gav en vinst på 2700. Eftersom Moas nya lungor kom "emellan" så har jag inte haft tid/ork/möjlighet att fixa med inbetalningen förrän nu. Men idag rundade jag av summan till 3000 kronor och satte in pengarna som ett bidrag till CF-forskningen. Det kändes varmt i hjärtat.


Därmed vill jag säga ett stort TACK till alla er som varit med och bidragit genom att köpa de lila banden. TACK ska ni ha!!!


Flera utav er har undrat om möjlighet att köpa fler och den möjligheten kommer. Jag ska snart beställa nya och kommer då ta emot beställningar igen.


I övrigt rullar det på. Moas doktor ringde i veckan och informerade om att det finns Pseudomonas i hennes sputumodling. Det gillar vi inte. Pseudomonas är en taskig bakterie som vi har riktigt dåliga erfarenheter av. Men jag försöker att inte oroa mig i förskott. Hon har antibiotika i tablettform och har även fått börja inhalera antibiotika igen morgon och kväll. På onsdag ska hon till sjukhuset för kontroll och beslut om eventuella fortsatta åtgärder.


Lördag idag. Har redan hunnit köra ett pass på gymmet. Det är en skön start på dagen. I övrigt har jag inte mycket planerat. Hoppas att vårsolen behagar kika fram det hade varit riktigt fint.


Var rädda om varandra


/ Lotta

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards