Alla inlägg den 29 mars 2013

Av Lotta - 29 mars 2013 09:18

Ja, påsken är här. Jag är ledig i 4 dagar och vaknade imorse med en ordentlig förkylning. Började känna av den redan igår men under natten har den blommat ut. Jag är tacksam för att det inte är kräksjuka som för tillfället går på mitt jobb.
Nåväl, jag är hellre sjuk nu än nästa helg för då är det dags för Martins och min myyyyycket efterlängtade spahelg.

I veckan har jag bytt träningsspår helt och hållet. Från att ha kört 5-6 pass (indoorwalking, bodypump, yoga) i veckan så kommer det nu bli fokus på styrketräning. Martin har åtagit sig uppdraget att lära mig allt han kan :-)
I tisdag var det dags för premiärpasset. Martin guidade mig igenom knäböj, marklyft, bänkpress och militärpress. Jag var stundtals gråtfärdig. Det var svårt, tungt, jobbigt, omöjligt och jävligt. Men jag gjorde det.
Två dagar senare, dvs igår, var det dags igen. Då hade jag dessutom en träningsvärk sprungen ur helvetet. Detta till trots tog jag mig igenom samtliga övningar och kände mig ganska nöjd!
Ser fram emot att arbeta fram en stark kropp så att jag kan vara länge.

Imorse bjöds jag på proteinchokladpannkakor med kvarg och björnbär, man får äta mycket gott när man bygger muskler. Inga särskilda planer för denna långfredag. Blir nog mest att ta det lugnt och vila kan jag tänka mig.

Glad påsk önskar jag er alla!!

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards