Direktlänk till inlägg 16 april 2013

Hemma igen.

Av Lotta - 16 april 2013 17:48

Besöket i Göteborg gick mycket bra.
Lungfunktionsvärdena ökar successivt. Det blir alltså fortfarande bättre och bättre (otroligt eftersom vi tycker det är hur bra som helst redan).

Röntgen såg fin ut. Dr. Marita var supernöjd. Trappade ner lite på kortisonet och satte ut Gaviscon vilket Moa blev överlycklig för.
Gaviscon är äcklig som tusan och hon har haft den för att förhindra att magsäcksinnehåll vandrar upp längs matstrupen och ner i lungorna nattetid. Hoppas nu bara att det inte blir så. Man ska inte ha matrester i lungorna ;-)

Moa fick lämna sputumprov (upphostning) för att kontrollera om hon är fri från dom fula bakterierna Pseudomonas. Hon har ju inte inhalerat antibiotika på 2 veckor och jag upplever att hon är bättre, det ska bli spännande att höra svaret.

Vad gäller Moas glutenintolerans så verkar det svårt att få svar. Någon doktor är helt för att hon ska få prova att äta normalkost och någon annan är mer tveksam. Nu är det iallafall taget blodprov för att kontrollera antikroppar i blodet.

Efter sjukhusturen igår käkade vi lunch på ett ställe som såg mysigt ut inne i Göteborg. Moa beställde tomatsoppa och jag pasta carbonara. Min mat var ljummen, carbonaran var vattentunn och pastan smulade sönder sig när msn tryckte lätt på den med gaffeln. Inte kul alls.
Efter att ha samlat mod en stund (varför är det svårt att säga ifrån när man är missnöjd) så sa jag ifrån. Då erbjöd dom sig att micra maten lite till.... Jag tackade nej och förklarade att jag inte var särskilt sugen på den rätten längre. Jag bad att få en enkel bagel istället. Då kom "kocken" till bordet och erbjöd även han sig att värma på maten. Nej tack, ge mig en bulle!!
Som plåster på såren fick jag kaffe på maten (fast egentligen betalade jag för den eftersom den oätliga pastan kostade 79 spänn och bageln kan väl inte kostat mer än 50 typ)?
Nåväl, lägger upp en bild så slipper ni gå dit.

Nu är det strax dags för ett poweryogapass. Har redan kört en timmes styrketräning.

/ Lotta

 
 
Lena

Lena

16 april 2013 18:23

hej kul höra att det såg bra ut för moa :)
mvh lena

http://isabellemariell.blogg.se

Lotta

16 april 2013 19:57

Ja det är verkligen gött!!

 
Ingen bild

morfar

17 april 2013 09:04

Skönt att det gick så bra i Gbg!
Blockaden gick bra,bortsett från att jag fick
ligga kvar på oppvak i många timmar. Benen sov totalt.
Många kramar till er!

Lotta

17 april 2013 10:12

Dom var väl jättetrötta och passade på att sova ut ;-)
P&K.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 17 augusti 2013 11:39


Nu i dagarna fyllde Moas lungor 8 månader. Det fick mig att reflektera lite extra. 8 månader är ca 240 dagar. Det är både en lång tid och ingen tid alls. Jag kom att tänka på vad Moas nya lungor gett henne, mig, familjen, alla nära och kära. ...

Av Lotta - 17 juni 2013 10:45

Det har, som ni kanske märkt, inte blivit mycket av mitt bloggande den senaste tiden. Det har sina naturliga orsaker. Bloggen har fungerat som ett redskap med många funktioner. Bland annat har den varit värdefull för att sprida information till nära...

Av Lotta - 25 maj 2013 18:09

Sitter på barnakuten i Kristianstad. Med Vilmer. Det har aldrig hänt innan. Jag har varit här otaliga gånger genom åren med Moa men aldrig med Ville. Faktum är att Ville aldrig varit sjuk så att vi behövt uppsöka sjukhus eller vårdcentral ens. ...

Av Lotta - 4 maj 2013 12:17

Våren är kommen till Skåne. Det är så skönt. Jag njuter av att kunna dricka morgonkaffet på altanen i solen. Ungarna springer ut utan att behöva pälsa på sig en massa. Befriande. Moa mår bra. Vi vänjer oss mer och mer vi det nya livet som på det ...

Av Lotta - 23 april 2013 21:20

Ja.... kan ni gissa vad den gemensamma nämnaren till bildcollaget???? Japp, gluten är svaret. Moas doktor från Göteborg ringde henne idag. Hon meddelade att Moa får börja prova äta mat med gluten. Hon ska vara lite försiktig men får prova si...

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards