Direktlänk till inlägg 6 mars 2013

Mission completed

Av Lotta - 6 mars 2013 19:12

Ja, idag har jag gjort vad jag kan för att komma med i Tobiasregistret. Jag har nämligen varit och lämnat blodprov för att se om jag är en lämplig kandidat.
Hälsodeklarationen lämnade jag in för 1,5 vecka sedan och därmed är min del avklarad.
Nu håller jag tummarna för att det inte hittas några hinder för mig att registreras som potentiell stamcellsdonator.

I övrigt kan jag meddela att Moas story är med i veckans nummer av Hemmets veckotidning. Det blev ett fint och väl beskrivet reportage tycker jag. Moa är oxå nöjd.

Hon har varit i Kristianstad idag tillsammans med Martin. Det blev sjukgymnastik, dietistbesök och läkarbesök. Allt gick bra.

Doktorn var mycket nöjd med hur det lät i lungorna. Moa ska fortsätta med inhalation av antibiotika morgon och kväll i en vecka till. Sputumprov lämnades och visar odlingen på konstigheter så får man väl överväga intravenös kur kan jag tro.

I övrigt rullar det mesta på. Har bara en liten önskan om fler timmar på dygnet....

Nu blir det soffhäng med Moa och Vilmer.

/ Lotta

 
 
Delicia

Delicia

6 mars 2013 19:34

Åh vad fint det såg ut i tidningen får minsann köpa det , mitt har inte kommit ännu i Hemmets Journal kommer ut snart hoppas jag kram på er <3

http://enkampomattandas.blogspot.com

Lotta

6 mars 2013 19:39

Meddela när du är med i hemmets journal. Vill inte missa det ju!! Kram!

 
Agnes

Agnes

6 mars 2013 21:24

Härligt att du går med i Tobiasregistret. Det behövs verkligen fler!

Jag är också med sedan några år tillbaka. Har inte blivit kallad ännu, nästan en besvikelse. Men vissa kan tydligen gå många, många år utan att det händer något. Känns i alla fall bra att veta att man står till förfogande OM det dyker upp någon med rätt vävnadstyp...

http://www.cystiskfibros.se/simon

Lotta

7 mars 2013 17:59

Jag kam tänka mig att man kan känna lite besvikelse om det inte "händer något".
Men att finnas till förfogande känns himla bra i hjärtat.
Hoppas fler blir inspirerade och går med.

 
Ingen bild

morfar

9 mars 2013 18:17

Du vet att jag är väldigt stolt över dig!
Pok!

Lotta

10 mars 2013 09:57

Ja, pappa jag vet. Tack.
Älskar dig!
P&K

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 17 augusti 2013 11:39


Nu i dagarna fyllde Moas lungor 8 månader. Det fick mig att reflektera lite extra. 8 månader är ca 240 dagar. Det är både en lång tid och ingen tid alls. Jag kom att tänka på vad Moas nya lungor gett henne, mig, familjen, alla nära och kära. ...

Av Lotta - 17 juni 2013 10:45

Det har, som ni kanske märkt, inte blivit mycket av mitt bloggande den senaste tiden. Det har sina naturliga orsaker. Bloggen har fungerat som ett redskap med många funktioner. Bland annat har den varit värdefull för att sprida information till nära...

Av Lotta - 25 maj 2013 18:09

Sitter på barnakuten i Kristianstad. Med Vilmer. Det har aldrig hänt innan. Jag har varit här otaliga gånger genom åren med Moa men aldrig med Ville. Faktum är att Ville aldrig varit sjuk så att vi behövt uppsöka sjukhus eller vårdcentral ens. ...

Av Lotta - 4 maj 2013 12:17

Våren är kommen till Skåne. Det är så skönt. Jag njuter av att kunna dricka morgonkaffet på altanen i solen. Ungarna springer ut utan att behöva pälsa på sig en massa. Befriande. Moa mår bra. Vi vänjer oss mer och mer vi det nya livet som på det ...

Av Lotta - 23 april 2013 21:20

Ja.... kan ni gissa vad den gemensamma nämnaren till bildcollaget???? Japp, gluten är svaret. Moas doktor från Göteborg ringde henne idag. Hon meddelade att Moa får börja prova äta mat med gluten. Hon ska vara lite försiktig men får prova si...

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards