Alla inlägg den 6 mars 2013

Av Lotta - 6 mars 2013 19:12

Ja, idag har jag gjort vad jag kan för att komma med i Tobiasregistret. Jag har nämligen varit och lämnat blodprov för att se om jag är en lämplig kandidat.
Hälsodeklarationen lämnade jag in för 1,5 vecka sedan och därmed är min del avklarad.
Nu håller jag tummarna för att det inte hittas några hinder för mig att registreras som potentiell stamcellsdonator.

I övrigt kan jag meddela att Moas story är med i veckans nummer av Hemmets veckotidning. Det blev ett fint och väl beskrivet reportage tycker jag. Moa är oxå nöjd.

Hon har varit i Kristianstad idag tillsammans med Martin. Det blev sjukgymnastik, dietistbesök och läkarbesök. Allt gick bra.

Doktorn var mycket nöjd med hur det lät i lungorna. Moa ska fortsätta med inhalation av antibiotika morgon och kväll i en vecka till. Sputumprov lämnades och visar odlingen på konstigheter så får man väl överväga intravenös kur kan jag tro.

I övrigt rullar det mesta på. Har bara en liten önskan om fler timmar på dygnet....

Nu blir det soffhäng med Moa och Vilmer.

/ Lotta

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards