Direktlänk till inlägg 25 maj 2013

På barnakuten igen.

Av Lotta - 25 maj 2013 18:09

Sitter på barnakuten i Kristianstad. Med Vilmer.
Det har aldrig hänt innan. Jag har varit här otaliga gånger genom åren med Moa men aldrig med Ville.

Faktum är att Ville aldrig varit sjuk så att vi behövt uppsöka sjukhus eller vårdcentral ens. Han har haft en och annan förkylning och vattkoppor. I övrigt har han varit förskonad från allt. Snacka om skillnad mellan mina barn.

Men nu är det iallafall lillkillen som inte mår så bra. Han har haft hosta och feber till och från i en vecka. Och idag gick det inte att kontrollera febern med Panodil längre utan den sköt i höjden trots medicin.

Då blev vi oroliga och ringde sjukvårdsupplysningen som rekommenderade oss att åka in.

Så nu sitter vi här. Blodprover och halsprov är taget. Doktor och sköterska har tittat och klämt. Nu väntar vi på provsvaren.

Ville fick en dos febernedsättande till och det fungerade så han fick energi att leka en stund. Men nu är han trött och vilar igen.

Hoppas på att snart få träffa doktorn, få besked om vad som är tokigt och vad vi ska göra åt det. Därefter vill vi hem så snart som möjligt. Har ju en dagsfärsk 41-åring där hemma som vi vill ägna resten av kvällen åt.

/ Lotta

Ps: en stor eloge till all personal på barn på Csk. Ni är guld värda. Ni gör ett fantastiskt jobb.
Det känns lite som att komma hem varje gång jag kommer hit. Tack!!

 
 
Ingen bild

m

26 maj 2013 09:19

Hoppas att Vilmer hinner att bli bra tills vi ses om några dagar!
Pok!

Lotta

26 maj 2013 15:45

Ja, det håller vi tummarna för.
P&K

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 17 augusti 2013 11:39


Nu i dagarna fyllde Moas lungor 8 månader. Det fick mig att reflektera lite extra. 8 månader är ca 240 dagar. Det är både en lång tid och ingen tid alls. Jag kom att tänka på vad Moas nya lungor gett henne, mig, familjen, alla nära och kära. ...

Av Lotta - 17 juni 2013 10:45

Det har, som ni kanske märkt, inte blivit mycket av mitt bloggande den senaste tiden. Det har sina naturliga orsaker. Bloggen har fungerat som ett redskap med många funktioner. Bland annat har den varit värdefull för att sprida information till nära...

Av Lotta - 4 maj 2013 12:17

Våren är kommen till Skåne. Det är så skönt. Jag njuter av att kunna dricka morgonkaffet på altanen i solen. Ungarna springer ut utan att behöva pälsa på sig en massa. Befriande. Moa mår bra. Vi vänjer oss mer och mer vi det nya livet som på det ...

Av Lotta - 23 april 2013 21:20

Ja.... kan ni gissa vad den gemensamma nämnaren till bildcollaget???? Japp, gluten är svaret. Moas doktor från Göteborg ringde henne idag. Hon meddelade att Moa får börja prova äta mat med gluten. Hon ska vara lite försiktig men får prova si...

Av Lotta - 16 april 2013 17:48

Besöket i Göteborg gick mycket bra. Lungfunktionsvärdena ökar successivt. Det blir alltså fortfarande bättre och bättre (otroligt eftersom vi tycker det är hur bra som helst redan). Röntgen såg fin ut. Dr. Marita var supernöjd. Trappade ner lit...

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards