Direktlänk till inlägg 31 mars 2013

Härlig påskdag

Av Lotta - 31 mars 2013 19:09

Idag har vi varit på gymmet och jag körde ett pass för biceps och triceps. Skulle tränat bålen oxå men jag var helt slut efter en timmes mörbultning av armarna. Övningarna är svårare är jag trodde. Svårare än det ser ut. Ska det bli rätt så är det hur mycket teknik som helst att tänka på. Och rätt vill jag göra för jag verkligen inte lust att göra illa mig.

Martin körde ett ryggpass under tiden och Ida sprang en mil. Hon imponerar på mig. Bra jobbat. Moa har oxå varit aktiv idag, hon har cyklat 6 km utomhus med Rebecca. Det är minsann inte illa heller!!

Ja, det liggs sannerligen inte på latsidan bara för att det är påskledigt. Nej, ledigheten ger bara ännu fler möjligheter att hålla sig aktiv. Imorgon är det dags för grundpasset med knäböj, marklyft, bänkpress och militärpress. Igår gick det inget vidare med marklyften, sur blev jag. Hoppas på och laddar mentalt för en bättre runda imorgon.

Vilmer och jag stannade ute efter träningen idag. Han cyklade och jag sprang efter. Han kan cykla utan stödhjul men blir osäker när han känner att jag släpper taget om hans arm. Men lite träning till så sitter det. Efter det blev det studsmattan för honom och jag satte mig i solen. Som den värmde. Det var helt underbart skönt. Jag längtar efter mer sol och värme.
Tänk att om inte allt för länge så kommer morgonkaffet intas på verandan. Åh, jag längtar längtar längtar.

Nu blir det en snabbdusch innan jag placerar mig i soffan.

/ Lotta

 
 
Delicia

Delicia

31 mars 2013 19:13

Va du är duktig jag känner mig mest lat men snart skall även jag börja träna ha en underbar fortsatt Påsk finaste du kärlek & ljus Delicia

http://enkampomattandas.blogspot.com

Lotta

31 mars 2013 19:37

Jag är nöjd att vara igång med träningen. Trodde aldrig att jag skulle må så gott av det som jag gör. Har tränat regelbundet de senaste 15 månaderna och förstår inte hur jag skulle pallat med allt som hänt om jag inte haft gymmet att gå till gör att fylla på energin. Just nu känner jag mig ännu mera peppad eftersom jag börjat med styrketräningen.
Kom igång så snart du kan Delicia. Det är det bästa sättet att må bra på.

Ha en fortsatt go påsk. Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 17 augusti 2013 11:39


Nu i dagarna fyllde Moas lungor 8 månader. Det fick mig att reflektera lite extra. 8 månader är ca 240 dagar. Det är både en lång tid och ingen tid alls. Jag kom att tänka på vad Moas nya lungor gett henne, mig, familjen, alla nära och kära. ...

Av Lotta - 17 juni 2013 10:45

Det har, som ni kanske märkt, inte blivit mycket av mitt bloggande den senaste tiden. Det har sina naturliga orsaker. Bloggen har fungerat som ett redskap med många funktioner. Bland annat har den varit värdefull för att sprida information till nära...

Av Lotta - 25 maj 2013 18:09

Sitter på barnakuten i Kristianstad. Med Vilmer. Det har aldrig hänt innan. Jag har varit här otaliga gånger genom åren med Moa men aldrig med Ville. Faktum är att Ville aldrig varit sjuk så att vi behövt uppsöka sjukhus eller vårdcentral ens. ...

Av Lotta - 4 maj 2013 12:17

Våren är kommen till Skåne. Det är så skönt. Jag njuter av att kunna dricka morgonkaffet på altanen i solen. Ungarna springer ut utan att behöva pälsa på sig en massa. Befriande. Moa mår bra. Vi vänjer oss mer och mer vi det nya livet som på det ...

Av Lotta - 23 april 2013 21:20

Ja.... kan ni gissa vad den gemensamma nämnaren till bildcollaget???? Japp, gluten är svaret. Moas doktor från Göteborg ringde henne idag. Hon meddelade att Moa får börja prova äta mat med gluten. Hon ska vara lite försiktig men får prova si...

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards