Direktlänk till inlägg 2 mars 2013

Tack!

Av Lotta - 2 mars 2013 12:08


http://cfmamma.bloggplatsen.se/2012/10/3...dessa-dumheterna/ />
I oktober förra året skrev jag ovanstående blogginlägg. Moa efterlyste de "lila banden". Eftersom de inte fanns att hitta så tog jag saken i egna händer och gjorde en beställning från England. Jag bestämde att det skulle stå Cure CF och Just breathe på dem. Dom blev väldigt fina.


Intresset var stort och det var inte svårt att sälja alla banden. Försäljningen gav en vinst på 2700. Eftersom Moas nya lungor kom "emellan" så har jag inte haft tid/ork/möjlighet att fixa med inbetalningen förrän nu. Men idag rundade jag av summan till 3000 kronor och satte in pengarna som ett bidrag till CF-forskningen. Det kändes varmt i hjärtat.


Därmed vill jag säga ett stort TACK till alla er som varit med och bidragit genom att köpa de lila banden. TACK ska ni ha!!!


Flera utav er har undrat om möjlighet att köpa fler och den möjligheten kommer. Jag ska snart beställa nya och kommer då ta emot beställningar igen.


I övrigt rullar det på. Moas doktor ringde i veckan och informerade om att det finns Pseudomonas i hennes sputumodling. Det gillar vi inte. Pseudomonas är en taskig bakterie som vi har riktigt dåliga erfarenheter av. Men jag försöker att inte oroa mig i förskott. Hon har antibiotika i tablettform och har även fått börja inhalera antibiotika igen morgon och kväll. På onsdag ska hon till sjukhuset för kontroll och beslut om eventuella fortsatta åtgärder.


Lördag idag. Har redan hunnit köra ett pass på gymmet. Det är en skön start på dagen. I övrigt har jag inte mycket planerat. Hoppas att vårsolen behagar kika fram det hade varit riktigt fint.


Var rädda om varandra


/ Lotta

 
 
ellen

ellen

2 mars 2013 12:49

min doktor (Annika Hollsing) undrade vart jag köpt mitt, och var jätte intresserad av att köpa in några till deras cf-center i Uppsala! :D

http://www.ellenlang.devote.se

Lotta

2 mars 2013 13:32

Kul! Om du kan fixa en mailadress till dom så kan jag kontakta dom när jag beställt nya. Eller så får du gärna lämna min mailadress.
lottans1@gmail.com

 
Petra

Petra

2 mars 2013 22:20

Hej! Vilket bra jobb!! Vår famil vill beställa ett varsitt band!! När kommer det in nya?

http://Skrutta.blogg.se

Lotta

3 mars 2013 10:14

Tack! Jag vet inte riktigt när jag ska beställa men det går bra att lägga en intresseanmälan redan nu. Maila gärna namn, adress och hur många armband du vill ha.
Om priset är det samma när jag beställer så kommer armbanden kosta 25 kronor styck eller 5 för 100.
Min mail: lottans1@gmail.com

 
Ingen bild

morfar

4 mars 2013 17:23

Vi använder våra armband varje dag för att visa andra att vi stöder
CF forskningen.Det känns jättebra.
Jag tycker "pyton" om "pytonbaciller"!
P o k !

Lotta

4 mars 2013 18:46

P&K

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 17 augusti 2013 11:39


Nu i dagarna fyllde Moas lungor 8 månader. Det fick mig att reflektera lite extra. 8 månader är ca 240 dagar. Det är både en lång tid och ingen tid alls. Jag kom att tänka på vad Moas nya lungor gett henne, mig, familjen, alla nära och kära. ...

Av Lotta - 17 juni 2013 10:45

Det har, som ni kanske märkt, inte blivit mycket av mitt bloggande den senaste tiden. Det har sina naturliga orsaker. Bloggen har fungerat som ett redskap med många funktioner. Bland annat har den varit värdefull för att sprida information till nära...

Av Lotta - 25 maj 2013 18:09

Sitter på barnakuten i Kristianstad. Med Vilmer. Det har aldrig hänt innan. Jag har varit här otaliga gånger genom åren med Moa men aldrig med Ville. Faktum är att Ville aldrig varit sjuk så att vi behövt uppsöka sjukhus eller vårdcentral ens. ...

Av Lotta - 4 maj 2013 12:17

Våren är kommen till Skåne. Det är så skönt. Jag njuter av att kunna dricka morgonkaffet på altanen i solen. Ungarna springer ut utan att behöva pälsa på sig en massa. Befriande. Moa mår bra. Vi vänjer oss mer och mer vi det nya livet som på det ...

Av Lotta - 23 april 2013 21:20

Ja.... kan ni gissa vad den gemensamma nämnaren till bildcollaget???? Japp, gluten är svaret. Moas doktor från Göteborg ringde henne idag. Hon meddelade att Moa får börja prova äta mat med gluten. Hon ska vara lite försiktig men får prova si...

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards