Direktlänk till inlägg 29 mars 2013

Långledig och sjuk

Av Lotta - 29 mars 2013 09:18

Ja, påsken är här. Jag är ledig i 4 dagar och vaknade imorse med en ordentlig förkylning. Började känna av den redan igår men under natten har den blommat ut. Jag är tacksam för att det inte är kräksjuka som för tillfället går på mitt jobb.
Nåväl, jag är hellre sjuk nu än nästa helg för då är det dags för Martins och min myyyyycket efterlängtade spahelg.

I veckan har jag bytt träningsspår helt och hållet. Från att ha kört 5-6 pass (indoorwalking, bodypump, yoga) i veckan så kommer det nu bli fokus på styrketräning. Martin har åtagit sig uppdraget att lära mig allt han kan :-)
I tisdag var det dags för premiärpasset. Martin guidade mig igenom knäböj, marklyft, bänkpress och militärpress. Jag var stundtals gråtfärdig. Det var svårt, tungt, jobbigt, omöjligt och jävligt. Men jag gjorde det.
Två dagar senare, dvs igår, var det dags igen. Då hade jag dessutom en träningsvärk sprungen ur helvetet. Detta till trots tog jag mig igenom samtliga övningar och kände mig ganska nöjd!
Ser fram emot att arbeta fram en stark kropp så att jag kan vara länge.

Imorse bjöds jag på proteinchokladpannkakor med kvarg och björnbär, man får äta mycket gott när man bygger muskler. Inga särskilda planer för denna långfredag. Blir nog mest att ta det lugnt och vila kan jag tänka mig.

Glad påsk önskar jag er alla!!

 
 
Ingen bild

Kicki

31 mars 2013 13:15

Hej! Såg jätte goda ut :-) Skulle gärna vela ha recept....

Lotta

31 mars 2013 18:37

Hej Kicki.
Ja, dom var verkligen jättegoda.
Recept:
8-10 pannkakor
6 dl mjölk
3 st ägg
1,5 dl vetemjöl
1,5 dl Whey-100 med chokladsmak

Stek i lite smör. Proteinpannkakor går lite lättare sönder, var försiktig när du vänder dom.
Servera gärna med lite kvarg och bär som man kan söta med stevia efter tycker och smak.

SMAKLIG SPIS!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 17 augusti 2013 11:39


Nu i dagarna fyllde Moas lungor 8 månader. Det fick mig att reflektera lite extra. 8 månader är ca 240 dagar. Det är både en lång tid och ingen tid alls. Jag kom att tänka på vad Moas nya lungor gett henne, mig, familjen, alla nära och kära. ...

Av Lotta - 17 juni 2013 10:45

Det har, som ni kanske märkt, inte blivit mycket av mitt bloggande den senaste tiden. Det har sina naturliga orsaker. Bloggen har fungerat som ett redskap med många funktioner. Bland annat har den varit värdefull för att sprida information till nära...

Av Lotta - 25 maj 2013 18:09

Sitter på barnakuten i Kristianstad. Med Vilmer. Det har aldrig hänt innan. Jag har varit här otaliga gånger genom åren med Moa men aldrig med Ville. Faktum är att Ville aldrig varit sjuk så att vi behövt uppsöka sjukhus eller vårdcentral ens. ...

Av Lotta - 4 maj 2013 12:17

Våren är kommen till Skåne. Det är så skönt. Jag njuter av att kunna dricka morgonkaffet på altanen i solen. Ungarna springer ut utan att behöva pälsa på sig en massa. Befriande. Moa mår bra. Vi vänjer oss mer och mer vi det nya livet som på det ...

Av Lotta - 23 april 2013 21:20

Ja.... kan ni gissa vad den gemensamma nämnaren till bildcollaget???? Japp, gluten är svaret. Moas doktor från Göteborg ringde henne idag. Hon meddelade att Moa får börja prova äta mat med gluten. Hon ska vara lite försiktig men får prova si...

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Skapa flashcards