Alla inlägg den 16 juli 2012

Av Lotta - 16 juli 2012 12:55

Nu har jag lagt in lite bilder i tidigare blogginlägg.

Här har ni en bild på några av mina hjärtan.


    


/ Lotta

Av Lotta - 16 juli 2012 10:02

Måndag idag.


Sist jag skrev hade Moa precis fått en allergisk reaktion på antibiotikat som hon fick intravenöst. Så klart kunde hon inte få den sorten mer. Vi fick åka hem över helgen med bara en sorts antibiotika (nebcina) och måndagen därpå kontaktade jag doktorn i Lund som ordinerade Tadim istället för Tacozine.

Nu har hon fått Tadim i 7 dagar tillsammans med Nebcina.

Imorgonbitti är det dags för den sista dosen.


Jag vet inte riktigt hur effekten har varit. Hon är både bättre och sämre. Slemmet som hon hostar upp har blivit något ljusare i färgen och blodsockerna är lägre - detta tyder på att infektionen ger sig.
Men sen mår hon allmänt sämre, har dålig aptit, feber till och från, mår illa nästan hela tiden och känner sig ur balans. Inte bra, men jag tror att iv-kuren får avslutas imorgon iallafall.


Vi ska till Lund på onsdag och då får sjukgymnast och doktorn gör sina bedömningar.


I övrigt så rullar det på. Jag har semester och regnet öser ner. Det gör mig ingenting. Jag njuter av att vara ledig.



/ Lotta

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards