Direktlänk till inlägg 18 december 2012

Detta vill ni inte missa!!

Av Lotta - 18 december 2012 15:16

Idag har Moa fått lämna intensivvårdsavdelningen och är nu i ett lugnt tyst enkelrum på transplantationscentrum. (Man får ha telefonen igång och här finns en kaffemaskin så jag är nöjd).

Hon sover just nu.
Hon har varit så otroligt tapper och tålmodig. Hon kämpar på hela tiden och det ger resultat. Positiva resultat.

Lungröntgen idag visade lite ödem i lungorna, det är vanligt. Ska börja andas mot motstånd idag för att få bukt med detta. Hon ska även få lite mer mediciner för att sänka immunförsvaret så att hon och lungorna kan bli vänner (som doktorn uttryckte det).

Hon har ätit glass (2 teskedar men ändå).
Hon går till och från toaletten med hjälp.

Man har plockat bort en del av alla slangar men där är mycket kvar.

Hon orkade sitta på sängkanten några minuter och då passade jag på att ta dagens bild. Så här ser hon ut 2 dagar efter en dubbelsidig lungtransplantation. Håll med om att hon är en kämpe!!!

/ Lotta

 
 
Ingen bild

morfar

18 december 2012 16:41

Grattis till det NYA livet!
Vi är med i varje andetag!
Pussar o kramar!

Lotta

18 december 2012 23:23

Tack.
P&K

 
Ingen bild

Linda

18 december 2012 17:13

Fina Moa värmer om hjärtat att få se henne <3

 
Ingen bild

Caroline

18 december 2012 22:33

Hej! Helt fantastiskt att det går så bra, roligt att läsa!!!

Lotta

18 december 2012 23:15

Det är underbart!

 
Ingen bild

marie gustavsson

18 december 2012 22:57

Så mycket tårarna runnit då man satt i gång datorn de sissta dagarna"Glädjetårar"så underbart för er och Moa "En början till ett helt nytt liv "Har bara träffat Moa någon gång ,fick intrycket av en positiv och go tjej ,och kärlek till dem som i sorgen gav den som lämnat dem möjligheten att ge andra ett fortsatt liv och kärlek till er för det är ni värda kram

Lotta

18 december 2012 23:16

Jag känner stor tacksamhet till donatorn och anhöriga. Det är obeskrivligt.
Kram.

 
Ingen bild

Vicke

18 december 2012 23:16

Starka, modiga lilla tigrinnan! Vilka kämpar ni är båda två - på olika sätt

Lotta

18 december 2012 23:17

Vi kämpar på.
Kram.

 
Ingen bild

Martina Björneskog

18 december 2012 23:24

Tappra starka tjejen. Viken kämpe du är! Och starka tappra föräldrar:)

Lotta

18 december 2012 23:24

Kram.

 
Ingen bild

Caroline E

19 december 2012 07:05

Alltid en kämpe & glad med ett hjärta av guld!

Lotta

19 december 2012 09:07

:)

 
Ingen bild

CFmamma i Norrland

19 december 2012 14:04

Vilka enorma kämpar ni är!! Och vad modiga/starka ni är båda två som bjuder in oss utomstående att få följa med er i denna svåra tid. Tårarna rinner varje gång jag läser din blogg, och nu på slutet är det såklart glädjetårar. Önskar er allt gott i "det nya livet"

Lotta

19 december 2012 17:20

Tack, tack och tack ;)
Ja, jag har valt att dela med mig av denna resan (Moa har gett sitt medgivande så klart). Av flera olika anledningar.
Bland annat för att öka kunskapen/vetskapen om Cystisk Fibros och att göra vad vi kan för att fler personer ska ta ställning och registrera sig till donationsregistret.

Sedan fungerar bloggen oxå som ett redskap för bearbetning i processen och en dokumentation att kunna gå tillbaka till senare.

Tack för att du följer oss.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 17 augusti 2013 11:39


Nu i dagarna fyllde Moas lungor 8 månader. Det fick mig att reflektera lite extra. 8 månader är ca 240 dagar. Det är både en lång tid och ingen tid alls. Jag kom att tänka på vad Moas nya lungor gett henne, mig, familjen, alla nära och kära. ...

Av Lotta - 17 juni 2013 10:45

Det har, som ni kanske märkt, inte blivit mycket av mitt bloggande den senaste tiden. Det har sina naturliga orsaker. Bloggen har fungerat som ett redskap med många funktioner. Bland annat har den varit värdefull för att sprida information till nära...

Av Lotta - 25 maj 2013 18:09

Sitter på barnakuten i Kristianstad. Med Vilmer. Det har aldrig hänt innan. Jag har varit här otaliga gånger genom åren med Moa men aldrig med Ville. Faktum är att Ville aldrig varit sjuk så att vi behövt uppsöka sjukhus eller vårdcentral ens. ...

Av Lotta - 4 maj 2013 12:17

Våren är kommen till Skåne. Det är så skönt. Jag njuter av att kunna dricka morgonkaffet på altanen i solen. Ungarna springer ut utan att behöva pälsa på sig en massa. Befriande. Moa mår bra. Vi vänjer oss mer och mer vi det nya livet som på det ...

Av Lotta - 23 april 2013 21:20

Ja.... kan ni gissa vad den gemensamma nämnaren till bildcollaget???? Japp, gluten är svaret. Moas doktor från Göteborg ringde henne idag. Hon meddelade att Moa får börja prova äta mat med gluten. Hon ska vara lite försiktig men får prova si...

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards