Direktlänk till inlägg 20 december 2012

100 papperssvanar har landat...

Av Lotta - 20 december 2012 23:12

Det har varit en bra dag idag.
Moa har börjat gymnastisera vid sängkanten, har haft något mindre ont och varit lite mer vaken.

Men det absolut bästa med dagen var att Martin, Ida, Joel och Vilmer kom hit.

Det var helt underbart att träffa dom igen. Vi umgicks en stund här på rummet tills Moa blev trött. Sedan åkte dom in till city för att kolla affärer.
Upptäckte dock att Göteborg, så här några få dagar innan julafton, inte är direkt folktomt.....

När dom kom åter till Johannes Villan (anhörigboendet) så åt jag middag med dom. Pizza. Det är det första varma målet mat jag ätit sedan i lördagsmiddag. Behöver jag säga att det smakade bra?

Efter maten umgicks vi, lekte och spelade pingis. Sedan hälsade vi alla på Moa igen.

På kvällen hade hon och Ida en stund för sig själva. Moa uppskattade det mycket (tror hon var glad att slippa sin gamla mamma en stund).

Ida hade med sig en fin present från ett par goda vänner till henne, Rebecca och Helena. Det var en låda med 100 vikta papperssvanar.

Flickorna hade lagt 4 timmar (!) på att göra dessa för att ge Moa lycka och välgång. Det berörde mig mycket.

Jag vet inte om ni läser bloggen tjejer men annars får Ida visa er detta.
Tusen tack för er omtanke. Det värmer innerligt. Kram på er!!

/ Lotta

 
 
Ingen bild

Morbror Kent med familj.

20 december 2012 23:24

Man blir lika glad varje gång man läser din blogg. Samtidigt kommer de tårar när man tänker på vad Moa har gått igenom....hon e en stor kämpe i mina och många andras ögon. Kramar till er Syrran.

Lotta

20 december 2012 23:31

Ja en kämpe är vad hon tvingats bli. 15 år med cf gör saker med en. Är så otroligt stolt över att få vara mamma till denna lilla krigare.
Kram bror.

 
Lena

Lena

20 december 2012 23:28

Hej på er man bli lite tår ögd av detta med pappers svanar dom har vikt till moa läser din blogg varje dag :) god jul och gott nytt år på er alla :) kram Lena

http://isabellemariell.blogg.se

Lotta

20 december 2012 23:32

Ja, det berörde verkligen in i skälen.
God jul och gott nytt år.
Kram.

 
Ingen bild

Lillan

20 december 2012 23:45

Skönt att det känns bättre för Moa. För er allihop så klart. Fina svanar flickorna gjort:-)

 
Ann Solander

Ann Solander

20 december 2012 23:53

Så härlig läsning och så fint gjort med svanarna.
Ibland är livet bara så fantastiskt, krama Moa

http://www.solanderbay.blogspot.com

Lotta

21 december 2012 08:41

Vi kramar tillbaka.

 
Lena

Lena

21 december 2012 00:29

Verkligen trevlig läsning och fortsätt kämpa så är ni snart hemma igen. Många kramar

http://Metrobloggen/livetsevent

Lotta

21 december 2012 08:42

Kram.

 
Maria

Maria

21 december 2012 00:31

Respekt Moa! Och även till mamma Lotta! Att läsa om er ger perspektiv på vardagsproblemen. Det är detta som är viktigt. Att finnas för varandra när det är svårt. Jag hoppas du har en axel att luta mot Lotta.

http://fd. medelaldersbloggaren :-)

Lotta

21 december 2012 08:43

Tack. Jodå, jag finner axlar att luta mig mot vid behov.
Kram.

 
Ingen bild

Peter

21 december 2012 00:51

Underbart härligt, värmer gött i maggropen 🎅🙏. Dessa svanar skulle ju senare kunna förses med fiskelina och hängas likt mobiler i taket ti Moas rum eller gymmet motsvarande...så dagens Ernst-tips :), kram Moa. // Peter, Debora och Max.

Lotta

21 december 2012 08:42

Det var ett mycket bra tips!! Tack för det.
Kram.

 
Ingen bild

Sudden

21 december 2012 07:11

Följer din blogg. Vilken resa ni gör allihop. Är inte flitig med kommentarer men ni är med mej i tankarna. Vilka fantastiska tjejer som vikt alla dessa svanar. Så mycket kärlek och omtanke det finns. Önskar Moa, dej o hela familjen all lycka. Stor julkram från mej.

Lotta

21 december 2012 08:44

Tack Sudden.
Kramar tillbaka!!

 
Ingen bild

Angelica

21 december 2012 12:30

Perspektiv på vardagsproblem. Så är det verkligen. Vi har Moa med oss i tankarna. Vilken inspiration, livet här är lite upp o ner med flytt, planering m ina varannan vecka, lite annat men fast omständigheter, känner jag mig lugnare än vanligt. Vi pratar ofta om Moa, o på något sätt blir livet här lättare, tacksamt o man stannar upp, tar inte för givet. Moa är en idol, som sanne säger :)

Lotta

21 december 2012 17:40

Tack för att ni tänker på oss. Lycka till med flytt och allt annat. Kaffet tar vi när allt lugnat ner sig. Hälsa!
Kram.

 
Ingen bild

Ida Joels mamma

21 december 2012 14:18

Ville bara säg att är så glad för moas skull o er alla nära o kära. Helt fantastiskt , vilken julklapp. Beundrar dig o Moa o är glad att du- ni finns i mina barns liv. Kram o tanke/ Maria

Lotta

21 december 2012 17:44

Fina ord. Tack så mycket Maria. Är glad och tacksam att jag får ha Joel och Ida i mitt liv.
Kram.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lotta - 17 augusti 2013 11:39


Nu i dagarna fyllde Moas lungor 8 månader. Det fick mig att reflektera lite extra. 8 månader är ca 240 dagar. Det är både en lång tid och ingen tid alls. Jag kom att tänka på vad Moas nya lungor gett henne, mig, familjen, alla nära och kära. ...

Av Lotta - 17 juni 2013 10:45

Det har, som ni kanske märkt, inte blivit mycket av mitt bloggande den senaste tiden. Det har sina naturliga orsaker. Bloggen har fungerat som ett redskap med många funktioner. Bland annat har den varit värdefull för att sprida information till nära...

Av Lotta - 25 maj 2013 18:09

Sitter på barnakuten i Kristianstad. Med Vilmer. Det har aldrig hänt innan. Jag har varit här otaliga gånger genom åren med Moa men aldrig med Ville. Faktum är att Ville aldrig varit sjuk så att vi behövt uppsöka sjukhus eller vårdcentral ens. ...

Av Lotta - 4 maj 2013 12:17

Våren är kommen till Skåne. Det är så skönt. Jag njuter av att kunna dricka morgonkaffet på altanen i solen. Ungarna springer ut utan att behöva pälsa på sig en massa. Befriande. Moa mår bra. Vi vänjer oss mer och mer vi det nya livet som på det ...

Av Lotta - 23 april 2013 21:20

Ja.... kan ni gissa vad den gemensamma nämnaren till bildcollaget???? Japp, gluten är svaret. Moas doktor från Göteborg ringde henne idag. Hon meddelade att Moa får börja prova äta mat med gluten. Hon ska vara lite försiktig men får prova si...

Presentation


Lotta, 37 år. Ssk och terapeut. Gift. 4 barn varav ett som har Cystisk Fibros.
Mitt liv, min kamp.

Fråga mig

17 besvarade frågor

Gästbok

Omröstning

Har du tagit ställning i frågan om organdonation?
 Japp! Jag har tagit ställning OCH registrerat mitt svar på Donationsregistret.
 Jag har tagit ställning men inte registrerat det någonstans... ännu
 Jag har tagit ställning och bestämt mig för att inte dela med mig av mina organ när jag dör
 Jag ska klicka mig vidare till Donationsregistret för att ta ställning NU!!

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards